اقتصاد جهان

قدرانی کوبا از حمایت کشورهای اوراسیا در مقابل محاصره آمریکا

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از خبرگزاری تاس، میگل دیاز کانل رئیس جمهور کوبا از حمایت کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) در بحبوحه محاصره تجاری و اقتصادی این جزیره توسط ایالات متحده تشکر کرد.

وی در نشست شورای عالی اقتصاد اوراسیا گفت: می‌خواهم بار دیگر بر تعهد کوبا به توسعه همکاری‌های سودمند متقابل با اوراسیا و کشورهای عضو آن تاکید کنم.

کانل گفت: ما کشور کوچکی هستیم که بیش از ۶۰ سال است که در محاصره اقتصادی، تجاری و مالی (از سوی آمریکا) قرار داریم.

وی در ادامه افزود: در سال‌های اخیر به دنبال اعمال تحریم‌های جدید برای جلوگیری از اجرای موفقیت‌آمیز برنامه‌های توسعه و پیچیده‌تر کردن زندگی مردم (کوبا) این محاصره تشدید شده است.

رئیس جمهور کوبا گفت: قرار گرفتن ناعادلانه کوبا در فهرست غیرقانونی کشورهایی که گفته می شود از تروریسم بین المللی حمایت می کنند، بر توانایی کشور ما در انجام معاملات مالی تأثیر منفی گذاشته و شرایط بسیار دشواری را ایجاد کرده است که مردم ما شجاعانه با آن روبرو هستند.

وی تصریح کرد: در این شرایط، تفاهم، دوستی و حمایتی که کشورهای اوراسیا در طول تاریخ از خود نشان داده اند از اهمیت بالایی برخوردار است و کوبا عمیقا از این بابت سپاسگزار است.

کانل افزود: از طرف مردم و دولت کوبا، از رای شما در حمایت از قطعنامه علیه تحریم که هر سال با اکثریت آرای مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب می شود، قدردانی می کنم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا