ترندهای روز

قدرتمندترین پاسپورت جهان متعلق به این کشور است

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

سنگاپور در رده بندی قدرتمندترین پاسپورت جهان در صدر قرار گرفت و جایگاه اسپانیا را به خود اختصاص داد. فرانسه، ایتالیا و مجارستان در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

قوی ترین پاسپورت دنیا متعلق به این کشور است

رتبه‌بندی فعلی توسط VisaGuide.World و شاخص پاسپورت هنلی به‌عنوان یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌ها در صنعت سفر، با ارزیابی ۱۹۹ کشور و منطقه در سطح جهان به دست آمده است.

چگونه قدرتمندترین پاسپورت ها را رتبه بندی کنیم؟

VisaGuide.World Passport Rankings که چهار بار در سال منتشر می شود، تعداد مقاصدی را که دارندگان گذرنامه می توانند بدون ویزا به آنها دسترسی داشته باشند، بررسی می کند. رویکرد مشابهی توسط هنلی اتخاذ شده است که معمولاً به عنوان یک مرجع در نظر گرفته می شود.

در این رتبه بندی نتایج ارزیابی مقاصد گردشگری بر اساس عواملی مانند دسترسی بدون روادید، مجوز سفر الکترونیکی (ETA)، ویزای ورود، ویزای الکترونیکی مورد تایید سفارت، سفر بدون پاسپورت یا ورود ممنوع و تحرک جهانی، سپس ایجاد یک امتیاز اهمیت مقصد (DSS) به عنوان یک انتساب یک مقدار منحصر به فرد به هر پاسپورت اختصاص داده می شود.

DSS همچنین امتیازهایی را به تولید ناخالص داخلی، قدرت جهانی و توسعه گردشگری هر کشور اختصاص می دهد، اما همه معیارها برابر در نظر گرفته نمی شوند. به عنوان مثال، دسترسی بدون ویزا به کشوری با DSS بالا امتیاز بیشتری نسبت به ورود به کشوری با امتیاز پایین برای پاسپورت در این شاخص دارد. البته امتیاز DSS برای همه کشورها در نظر گرفته نمی شود، بنابراین ممکن است شاخص نهایی به طور قابل توجهی تحت تأثیر عوامل دیگر قرار گیرد.

قدرتمندترین پاسپورت جهان در سپتامبر ۲۰۲۴

با استفاده از این سیستم مشخص شد که پاسپورت سنگاپور تا سپتامبر ۲۰۲۴ با امتیاز ۹۱.۲۷ از ۱۰۰ رسما قوی ترین پاسپورت جهان است و پس از آن اسپانیا با امتیاز ۹۰.۶۰، فرانسه با امتیاز ۹۰.۵۳، ایتالیا با امتیاز ۹۰.۳۱ و مجارستان با امتیاز ۹۰.۲۸ در رده های بعدی قرار دارند.

با این حال، اسپانیا و سایر کشورهای اروپایی مزایایی دارند که سنگاپور ندارد. دارندگان پاسپورت این کشورها به لطف وجود اتحادیه اروپا و منطقه شنگن می توانند بدون استفاده از گذرنامه خود به بیش از ۳۰ کشور سفر کنند. سفر برای این شهروندان تنها با کارت شناسایی امکان پذیر است و این امر باعث سهولت در رفت و آمد آنها می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا