بانک و بیمه

قدردانی از همت مضاعف در پیشبرد نهضت ملی مسکن/ بانک مسکن حرفه‌ای‌ترین در حوزه تامین مالی مسکن

به گزارش افق میهن به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا؛ مجمع عمومی عادی سالیانه بانک مسکن با حضور احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی، محمدجواد شریف زاده معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شد. سید عباس حسینی مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و اعضای هیات مدیره بانک مسکن، بازرسان قوه مقننه و نمایندگانی از وزارت اقتصاد و دارایی در محل این وزارتخانه برگزار شد.

وزیر اقتصاد و دارایی در این مجمع ضمن تقدیر از مجموعه بانک های مسکن، از تلاش های این بانک در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از مهم ترین برنامه ها و اهداف دولت سیزدهم و رئیس جمهور شهید قدردانی کرد.

وزیر اقتصاد و دارایی در ادامه سخنان خود گفت: امیدواریم افزایش سرمایه ۱۰۰ همتی بانک مسکن مصوب در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ هر چه سریعتر اجرایی شود و این سهم مهم کمک شایانی به اقتصاد کشور باشد. تامین مالی بانک مسکن در طرح نهضت ملی مسکن.

وی افزود: لازم است وزارت اقتصاد و دارایی و سایر دستگاه‌های حاکمیتی کشور به توافقی برسند تا بانک مرکزی آثار فنی قانون و وظایف دولت در سیاست‌های پولی و اعتباری خود را بشناسد. همچنین امیدواریم رویکردی انقلابی در سیاست پولی و اعتباری کشور داشته باشیم.

خاندوزی بانک مسکن را حرفه ای ترین بانک در حوزه تامین مالی مسکن عنوان کرد و بر اهمیت یافتن راهکارهای خلاقانه و جدید برای جذب و حفظ منابع، پیشبرد تحول دیجیتالی بانک مسکن و تجهیز سریعتر سیستم اصلی بانکی تاکید کرد.

وزیر اقتصاد و دارایی همچنین با هدف افزایش منابع مالی و ارتقای شاخص های سلامت بانک ها توصیه هایی را در خصوص فروش و مدیریت املاک مازاد، مدیریت شرکت های تابعه و … در بانک مسکن ارائه کرد.

*بانک مسکن تسهیلات نهضت ملی ۲.۵ برابر سایر بانک ها پرداخت می شود

سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در سخنانی درباره عملکرد بانک مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: این بانک بیش از ۹۷ وام ۲.۵ برابر سایر بانک ها صادر کرده است و کل سیستم یک بانک مسکن را دارد. بانک ۱۴۰ در این پروژه مشارکت داشت.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۱۳۷ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن نیز در بانک مسکن راه اندازی و فروش اقساطی شده است.

مدیرعامل بانک مسکن بزرگترین چالش فعلی بانک مسکن را تحقق تعهدات تامین مالی نهضت ملی مسکن با استفاده از منابع محدود این بانک دانست و خواستار حمایت همه جانبه دولت از این بانک ویژه شد.

حسینی در خصوص تنوع برنامه های بانک مسکن و جذابیتی که محصولات و خدمات این بانک برای مشتریان ایجاد می کند، گفت: یکی از مهمترین مشکلات محدودیت فعالیت و تخصصی بودن این بانک با هدف توسعه کسب و کار است. و مشاوره با شرکت های فعال شناخته شده. ما این حد را در صنایع پتروشیمی و معدنی تعدیل می کنیم.

مدیرعامل بانک مسکن در بخشی دیگر از سخنان خود دستاوردهای کلیدی یک سال گذشته را از جمله راه اندازی بزرگترین صندوق املاک کشور و امضای قرارداد سپرده گذاری دو میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی با بانک مسکن، استقرار سامانه مدیریت هوشمند کشف تقلب در معاملات الکترونیکی و … و همچنین تلاش و پشتکار این گروه بانکی برای ساخت مسکن استاندارد و با کیفیت برای هموطنان مستلزم تحقق خط اعتباری در اسرع وقت و افزایش سرمایه بود. بانک ساخت مسکن در راستای پاسخگویی به ادامه کار جهادی و ارائه خدمات بهتر و جامع تر به مردم شریف ایران اسلامی.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بانک مسکن به عنوان بانک دولتی یکی از بانک های پیشرو در برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه است که برای دومین سال متوالی موفق شد این مجمع را در موعد مقرر و در مهلت مقرر برگزار کند.

لذا از دولت، وزرای اقتصاد و دارایی و راه و شهرسازی، معاونت بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان حسابرسی کشور، کلیه مدیران و همکاران بانک مسکن.

در این جلسه صابر عسگرپور، عضو هیئت مدیره و معاون مدیر عامل در امور مالی بانک مسکن نیز گزارش مقایسه ای و کاملی از عملکرد سال ۱۴۰۲ بانک در بخش های مختلف از جمله اجرای تعهدات قانونی ارائه کرد. از جمله نهضت ملی مسکن، مسکن مهر ارائه فرصت تکلیف و …

کل دارایی ها و بدهی ها، تسهیلات قراردادی و اعطایی و روند رشد آنها در سال های اخیر، مانده خالص تسهیلات و مطالبات، شاخص ها و نسبت های مالی، مانده سپرده ها و غیره از دیگر موضوعات ارائه شده توسط عضو هیئت مدیره بانک مسکن بود.

صورتهای مالی سالانه بانک مسکن که منتهی به اسفند ۱۴۰۲ می باشد در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه بانک مسکن در وزارت امور اقتصادی و دارایی در روز یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ به تصویب رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا