ترندهای روز

قدیمی‌ترین هواپیمای مسافربری جهان که هنوز هم کار می‌کند!

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

طبق داده‌های Airfleets.net، یک بوئینگ ۷۳۷ شرکت Nolinor Aviation در کبک، کانادا با شماره سریال ۲۰۸۳۶ احتمالاً قدیمی‌ترین هواپیمای مسافربری فعال جهان است. هواپیمایی که ۴۹.۹ سال عمر دارد.را

هنگام رزرو پرواز به موارد زیادی توجه می کنیم، اما به ندرت به سال ساخت هواپیما فکر می کنیم. اما اگر بخواهیم بدانیم تاریخ تولد هواپیما چیزی نیست که روی بلیط یا سایت خرید آن نوشته شده باشد. با این حال، بسیاری از قدیمی ترین جت های مسافربری در سراسر جهان وارد دهه سوم یا چهارم فعالیت خود شده اند.

قدیمی ترین هواپیمای مسافربری جهان که هنوز کار می کند!

بوئینگ ۷۳۷-۲K2C اولین بار در سپتامبر ۱۹۷۴ به عنوان بخشی از خطوط هوایی Transavia، یک شرکت هواپیمایی ارزان هلندی پرواز کرد. طی چندین دهه بعد، این هواپیما به خطوط هوایی مختلفی از جمله استرالیا ایرویز، ایر فلوریدا و MarkAir مستقر در آلاسکا خدمات رسانی کرد.

این هواپیما چند سال بعد را به عنوان یک هواپیمای باری گذراند و سپس به خدمات مسافربری در پرو، ایتالیا و مجارستان بازگشت. اما پس از سفر به دور دنیا به عنوان یک هوانورد جوان، سرانجام در حومه کوچکی از مونترال به نام میرابل ساکن شد. جایی که او از سال ۲۰۱۴ برای خطوط هوایی چارتر کانادا کار می کند.

قدیمی ترین هواپیمای مسافربری جهان که هنوز کار می کند!

سوار شدن به هواپیمای تقریباً ۵۰ ساله ممکن است خطرناک به نظر برسد، اما همانطور که هنری هارتولد، تحلیلگر هوانوردی می گوید، “سن هواپیما مهم نیست. حفظ آن مهم است.” وی گفت: خطوط هوایی دلتا همچنان از هواپیماهای بوئینگ ۷۶۷ با قدمت ۳۰ سال یا بیشتر استفاده می کند. مسلماً کابین ها ممکن است کمی قدیمی به نظر برسند، اما خود هواپیما قابل اعتماد و ایمن است.”

مسئله واضح این است که این هواپیماهای قدیمی نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری دارند و یافتن قطعات یدکی ممکن است دشوار باشد، بنابراین با افزایش هزینه ها، ممکن است کاملاً بازنشسته شوند. با این حال، به نظر می رسد ۷۳۷-K2C قوی پیش می رود و تا زمان بازنشستگی، ادعای ارشدیت و تجربه آن به عنوان یک جت مسافربری ایمن همچنان باقی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا