بانک و بیمه

قرارداد تسهیلاتی ۳۰۶ هزار و ۲۶۶ واحد نهضت ملی مسکن منعقد شد

به گزارش ایران تحلیل، عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن به نقل از وزارت راه و شهرسازی از روند اعطای تسهیلات به نهضت ملی مسکن از طریق این بانک خبر داد و گفت: بر اساس آمار استخراج شده یک میلیون و ۱۰۱ هزار و ۸ فقره تسهیلات وجود دارد. مردم از ابتدای اجرای آن در بانک مسکن. طرح نهضت ملی مسکن حساب باز کرد.

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: از ابتدای اجرای نهضت ملی مسکن تاکنون ۳۰۶ هزار و ۲۶۶ قرارداد وام به ارزش ۱۲۳ هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان در بانک مسکن منعقد شده است.

حسینی با بیان اینکه مبلغ واریز شده به حساب سازندگان در طرح نهضت ملی مسکن بالغ بر ۱۱۲ هزار و ۸۵۱ میلیارد تومان از محل و تسهیلات است، افزود: ۶۵ هزار و ۷۴۱ میلیارد تومان به حساب تسهیلات واریز شده سازندگان و ۴۷ هزار میلیارد تومان از محل واریز شد. و ۱۱۱ میلیارد تومان است.

گفتنی است، طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای دولت سیزدهم به عنوان یک طرح دولتی در حوزه مسکن ارائه شد که با تصویب مجلس و حمایت همه وزارتخانه ها، ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی پیش بینی شده بود. بر اساس آخرین آمار، ۵۱ هزار هکتار زمین به این پروژه اختصاص یافته و ساخت بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی است. بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، بانک‌ها نیز متعهد شدند ۲۰ درصد از سهمیه خود را به بخش مسکن اختصاص دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا