ورزشی

قرارداد نجومی سردار آزمون با الاهلی؛ هزار میلیارد برای ۳ سال!

در زمستان ۱۴۰۰ بایرلورکوزن با سردار آزمون به توافق رسید تا ستاره خط حمله تیم ملی پس از درخشش در پیراهن زنیت راهی آلمان شود و برای این تیم بازی کند. آزمون یک فصل و نیم را در اردوی لورکوزن سپری کرد و در بوندسلیگا چند گل به ثمر رساند. اما پس از حضور ژابی آلونسو، مسئولان باشگاه آلمانی تصمیم گرفتند در تابستان ۱۴۰۲ سردار را به ایتالیا بفرستند و او را به آ اس رم قرضی کنند.

حضور آزمون در رم یک فصل بیشتر طول نکشید. چرا که مسئولان بایرلورکوزن به هیچ وجه از موضع خود مبنی بر دریافت ۱۲.۵ میلیون یورو برای صدور رضایت نامه آزمایشی عدول نکردند و رم نیز به دلیل صعود نکردن به لیگ قهرمانان اروپا توانایی خرید دائمی را نداشت. مهاجم تیم ملی ایران activate به همین دلیل سردار چند روز پیش با توجه به تعهدی که به لورکوزن داشت برای شرکت در تمرینات این تیم راهی آلمان شد.

جدال با باشگاه آلمانی و اتفاقات هفته گذشته نشان داد سردار آینده ای در لورکوزن ندارد و باید مسیر جدیدی را برای ادامه فوتبالش انتخاب کند. حالا آزمون با شباب الاهلی به توافق رسیده و قرار است در لیگ ADNOC و لیگ قهرمانان آسیا پیراهن این تیم را بر تن کند.

در مورد اینکه چرا آزمون برای حضور در فوتبال آسیا موافقت کرد، نکات زیادی وجود دارد. اولی پیشنهاد نجومی الاهلی به این بازیکن و دومی نزدیکی به ایران. سردار از ۱۶ سالگی از ایران و خانواده اش دور بود و فوتبال روسیه را بازی می کرد و این یکی از کلیدهای اصلی این انتقال است. دوم مبلغی است که شباب الاهلی برای انتقال این مهاجم هزینه کرد که در نوع خود کم است.

الاهلی برای عقد قرارداد ۳ ساله ۱۸ میلیون یورو و البته هزینه کسب رضایت نامه آزمایشی هزینه کرد. یعنی مبلغی بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان. بخشی از این مبلغ به بایرلورکوزن تعلق می گیرد و مابقی دستمزد مهاجم ۲۹ ساله تیم ملی است. انتقالی جذاب برای مهاجمی که از سویا اسپانیا هم پیشنهاد داشت اما ترجیح داد همه جوانب را در نظر بگیرد و الاهلی را به عنوان تیم جدید خود انتخاب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا