اخبار اقتصاد ایران

قرارگاه خاتم‌الانبیا سازنده راه‌آهن رشت-آستارا است | روس‌ها تامین مالی می‌کنند

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت تصریح کرد: در مذاکرات با روس ها برای اجرای راه آهن رشت – آستارا حدود ۷۵ درصد پیشرفت داریم.

ایران تحلیل، عباس خطیبی در گفت وگو با ایلنا درباره همکاری قرارگاه خاتم الانبیا با روس ها در پروژه راه آهن رشت – آستارا گفت: قرار نیست مدل قرارداد با روسیه در این پروژه تغییر کند. مدل قرارداد واضح و شفاف است. مذاکرات ویژه ای برای یک پروژه خاص از لحاظ فنی و وام مشخص با روس ها انجام شده است و لازمه این موضوع که ابعاد حقوقی، فنی و مالی دارد، مذاکره است.

وی با بیان اینکه در مذاکرات با روس ها برای اجرای راه آهن رشت – آستارا حدود ۷۵ درصد پیشرفت داریم، گفت: در تلاش هستیم تا در همان تاریخ مقرر، عملیات اجرایی پروژه آغاز شود و مذاکرات همچنان ادامه دارد. در دست اقدام.”

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت سخت درباره حضور قرارگاه خاتم الانبیا در این پروژه توضیح داد: پروژه راه آهن رشت – آستارا نیاز به شرکت ساخت و اجرا دارد و اکثر قراردادهایی که اجرا می شود یا در سال جاری تامین مالی می شود. به صورت مالی یا به صورت BOT ظرفیت. ما از پیمانکاران داخلی استفاده کرده ایم و این پروژه نیز از این قاعده مستثنی نیست و قرارگاه خاتم الانبیاء به طرف روسی معرفی شده است.

خطیبی تاکید کرد: در این پروژه در کنار روس ها قرارگاه خاتم الانبیاء مجری و سازنده طرح است.

وی با بیان اینکه این قرارداد قسمت های مختلفی دارد و باید کار تقسیم می شد، ادامه داد: تاکنون مذاکره با روس ها بر این اساس است که روس ها در برخی از قسمت های اجرا حضور خواهند داشت اما تجربه آنها و ما. ثابت کرده اند که در بخش عمران و زیرساخت ها و در خصوص مسائلی که مربوط به مردم در روند ساخت و ساز است، این اقدام توسط پیمانکار داخلی با سهولت بیشتری انجام می شود که نمونه آن قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان است. پروژه، که در آن پروژه با شرکت بزرگ CRA است. ما با چین قرارداد داریم اما سازنده قرارگاه خاتم الانبیا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا