فناوری

قرار بازداشت مدیرعامل تلگرام ۴۸ ساعت دیگر تمدید شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

بی بی سی: قاضی پرونده بازداشت مدیر عامل تلگرام در شمال پاریس شامگاه شنبه حکم بازداشت پاول دوروف را برای «۴۸ ساعت دیگر» تمدید کرد.

بر اساس اعلام دادستانی پاریس، پس از انقضای این مدت، آقای دوروف یا باید آزاد شود یا رسماً تفهیم اتهام شود.

روز گذشته دادستانی فرانسه فهرستی از اتهامات آقای دوروف و پیام رسان تلگرام را منتشر کرد.

عدم همکاری در انجام استراق سمع قانونی، “مشارکت” در تسهیل جرائمی مانند پورنوگرافی کودکان، خرید و فروش مواد مخدر و پولشویی درآمدهای مجرمان سازمان یافته از جمله اتهامات آقای دوروف است.

دستگیری دوروف در فرانسه موجی از واکنش ها را به همراه داشت و مقامات بلندپایه سیاسی از جمله روسیه، فرانسه و ایران در این باره اظهار نظر کردند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز (سه شنبه) گفت که اتهامات سنگینی که فرانسه علیه مدیر عامل تلگرام مطرح کرده است، اگر با شواهد کافی پشتیبانی نشود، به عنوان “تلاش برای محدود کردن آزادی ارتباطات” تلقی خواهد شد.

دوروف در اوایل سال ۲۰۱۴ به دلیل امتناع مقامات روسی از بستن حساب کاربران مخالف دولت در یک شبکه اجتماعی دیگر مجبور به ترک آن کشور شد.

پیام رسان تلگرام نیز در اکتبر ۲۰۱۷ به دلیل امتناع از ارائه کدهای رمزگذاری پیام های کاربران به سازمان اطلاعات و امنیت روسیه به پرداخت ۸۰۰ هزار روبل جریمه شد و دادگاه دستور مسدود شدن آن را صادر کرد اما پس از آن فیلتر حذف شد.

آقای دوروف ۳۹ سال سن دارد و تابعیت چندین کشور از جمله روسیه و فرانسه را دارد و ثروت او بیش از ۱۵ میلیارد دلار برآورد شده است. او در دبی زندگی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا