ترندهای روز

قرص ویتامین E را چند روز یکبار بخوریم؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

قرص ویتامین E همانطور که از نامش پیداست یکی از مکمل های ویتامینی است و می توان آن را یک نوع ویتامین محلول در چربی و یک آنتی اکسیدان بسیار قوی دانست.

قرص ویتامین E می تواند از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند و نقش موثری در سلامت قلب و عروق ایفا کند. اما باید با روش مصرف قرص ویتامین E آشنا باشید و بدانید هر گروه سنی چگونه باید از این مکمل استفاده کند. همچنین دانستن بهترین زمان مصرف قرص ویتامین E ضروری است.

چند روز باید قرص ویتامین E مصرف کنیم؟

خواص و فواید مهم قرص ویتامین

قبل از اطلاع از نحوه مصرف قرص ویتامین E، بهتر است با خواص و ویژگی های این مکمل دارویی و غذایی آشنا شوید که مهمترین آن حفظ و تقویت سیستم ایمنی بدن است. مصرف این محصول از پیشرفت بیماری آلزایمر جلوگیری می کند و یا مدت زمان پیشرفت آن را کاهش می دهد.

تاخیر در روند پیری سلول ها از دیگر خواص مکمل ویتامین E است. مصرف قرص ویتامین E به کاهش علائم PMS کمک کرده و نقش بسزایی در کاهش علائم لوپوس دارد. برای کاهش درد در آرتریت روماتوئید، می توانید از قرص یا کپسول ویتامین E نیز استفاده کنید یا از سیستم بینایی خود محافظت کنید.

مصرف این مکمل دارویی و غذایی به حفظ سلامت جسمانی ورزشکاران کمک می کند و به کاهش چربی خون کمک می کند. در حال حاضر از ماسک یا روغن این ویتامین برای حفظ سلامت پوست بسیار استفاده می شود. زیرا می تواند از پوست در برابر آسیب های محیطی مانند نور خورشید و آلودگی محافظت کند. مصرف این مکمل نقش بسیار موثری در درمان کبد چرب دارد.

بهترین روش مصرف

نیاز به ویتامین E در سنین مختلف رشد متفاوت است و نحوه مصرف و مقدار مصرف این مکمل نیز در گروه های سنی مختلف متفاوت است. توجه داشته باشید که مصرف این ویتامین برای مردان و زنان در سنین مختلف یکسان است.

برای نوزادان و کودکان ۱ تا ۳ سال

برای گروه های سنی نوزادان صفر تا شش ماه، مقدار توصیه شده این مکمل ۴ میلی گرم در روز است. اما نوزادان ۷ تا ۱۲ ماهه باید ۵ میلی گرم از این مکمل را هر روز مصرف کنند. پسران و دختران ۱ تا ۳ ساله می توانند روزانه ۶ میلی گرم قرص ویتامین E مصرف کنند.

کودکان ۴ تا ۸ سال

دوز توصیه شده این مکمل برای پسران و دختران ۴ تا ۸ ساله ۷ میلی گرم در روز است. پسران و دختران بین ۹ تا ۱۳ سال باید ۱۱ میلی گرم از این مکمل را در روز مصرف کنند.

بلوغ و بزرگسالی

روش مصرف قرص ویتامین E برای مردان و زنان بالای ۱۴ سال ۱۵ میلی گرم در روز می باشد. به این نکته توجه کنید که حداکثر مصرف مجاز روزانه این مکمل برای بزرگسالان حدود ۱۰۰۰ میلی گرم در روز است.

به این ترتیب اگر بیش از این مقدار از این مکمل در طول روز مصرف شود، عوارض نامطلوبی خواهد داشت. این احتمال وجود دارد که با مصرف بیش از حد این قرص با مشکلات گوارشی یا سردرد مواجه شوید. مصرف دوز بالای این ویتامین خطر خونریزی را نیز به همراه دارد.

بهترین زمان برای مصرف مکمل های ویتامین E

برای دانستن بهترین زمان مصرف قرص ویتامین E بهتر است با ویژگی های این ویتامین بیشتر آشنا شوید و بدانید که قرص ویتامین E محلول در چربی است. پس باید به جذب آسان و کارایی بهتر آن در بدن مصرف کننده توجه کرد. با توجه به این نکته می توان گفت بهترین زمان مصرف قرص ویتامین E زمانی است که غذا خورده اید و معده تان سیر است. به عبارت ساده، بهترین زمان مصرف این مکمل بعد از ناهار و شام است.

تداخلات دارویی

علاوه بر آگاهی از نحوه مصرف قرص ویتامین E، بهتر است با تداخلات دارویی آن نیز آشنا باشید. از آنجایی که مصرف این مکمل غذایی و دارویی به رقیق شدن خون کمک می کند، بهتر است افرادی که از رقیق کننده هایی مانند هپارین، وارفارین، آسپرین و … استفاده می کنند، قبل از مصرف این مکمل با پزشک خود مشورت کنند. به این نکته توجه داشته باشید که مصرف این ویتامین با داروهایی مانند نیاسین، لسیواستاتین، برخی از داروهای شیمی درمانی و غیره تداخل دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا