اخبار اقتصاد ایران

قرعه‌کشی ایران‌خودرو به هفته آینده موکول شد | ۹ شهریور پایان تعیین روش فروش

با توجه به زمان شش روزه در نظر گرفته شده برای شرکت کنندگان در پروژه اخیر ایران خودرو جهت انتخاب نوع طرح فروش، طبیعتا تا پایان این مهلت و انتخاب نوع طرح توسط مشتریان، قرعه کشی امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین قرعه کشی این طرح برای تعیین مشتریان نهایی به هفته آینده موکول می شود.

افق میهن گروه صنعتی ایران خودرو، از روز یکشنبه (چهارم شهریور ماه) این امکان را برای مشتریانی که در طرح اخیر این شرکت ثبت نام کرده اند، با مراجعه به سایت فروش آنلاین ایران خودرو، انتخاب نوع طرح فروش (فوق فروش یا پیش فروش) مورد نظر خود را فراهم کرده است.

با توجه به تاکید سازمان بازرسی کل کشور در خصوص برخی ابهامات و مشکلات مطرح شده و به منظور بهره مندی از تسهیلات جدید ایجاد شده در سامانه و موارد اضافی، این خودروساز مهلت شش روزه برای تعیین روش فروش در اختیار دارد. متقاضیان از یکشنبه ۴ شهریور لغایت جمعه ۹ شهریور ماه در نظر گرفته شده است.

بر اساس این امکان، علاوه بر گزینه ای به نام “روش فروش”، اقلام جدیدی در سامانه ثبت درخواست خرید (اولویت بندی) ایجاد شده و کد کلاس کالا، مشخصات فنی و قیمت ماه جاری (شهریور) محصولات در سیستم اضافه شده است.

متقاضیان بر اساس روش فروش انتخابی در اولویت قرار می گیرند، اما متقاضیانی که در مهلت مقرر در مورد روش فروش تصمیم نگیرند (طبق خواسته اکثر متقاضیان) به طور پیش فرض در رده متقاضیان طرح فروش فوق العاده قرار می گیرند. آنها در آن دسته اولویت دارند.

همچنین در این مهلت پس از مشاهده قیمت محصولات، در صورت تمایل مشتریان به تعویض خودرو، با لغو سفارش هر ردیف و سپس انتخاب خودروی جدید در سامانه، این امکان فراهم است.

قرعه کشی ایران خودرو به هفته آینده موکول شد

قرعه کشی اولویت دار که قرار بود ۴۸ ساعت پس از پایان مهلت ثبت نام برگزار شود، در روز جاری بر اساس این فرصت برای انتخاب طرح فروش و تغییر محصول انتخابی مشتری (در صورت تمایل)، قرعه کشی نیز پس از پایان مهلت ثبت نام انجام می شود. پایان این مهلت که روز جمعه خواهد بود به تعویق افتاد. زیرا در واقع قرعه کشی اولویت در طرح فوق فروش باید از بین متقاضیان این طرح و قرعه کشی اولویت پیش فروش بین متقاضیان همان طرح انجام شود; در همان زمان، برخی ممکن است ترجیحات خود را تغییر دهند.

لازم به ذکر است موعد تحویل محصولات عرضه شده نیمه دوم سال ۱۴۰۳ خواهد بود که در روش فروش فوق العاده ۹۰ روز پس از واریز وجه و انعقاد قرارداد با شرکت ایران خودرو و به روش پیش فروش می باشد. با توجه به نوع محصول انتخابی و اولویت کسب شده توسط متقاضی در قرعه کشی اولویت دار. از چهار تا شش ماه پس از واریز وجه و انعقاد قرارداد می باشد.

همچنین گفتنی است، اگرچه مقرر شد پس از انجام مراحل قرعه کشی اولویت بندی، وجوه مسدود شده مشتریان آزاد شود، اما با توجه به تاخیر در قرعه کشی، طبق همان وعده اولیه، پیش نویس وجوه مشتریان از روز دوشنبه آزاد می شود. (۵ شهریور) رفع انسداد شد و بانک های عامل موظف شدند از طریق پیامک به صاحب حساب اطلاع داده و حساب وی را (بدون مراجعه حضوری یا ثبت درخواست متقاضی) رفع انسداد کنند.

اگرچه دیروز برخی بانک ها در این راستا اقدام نکردند و در این زمینه معطل شدند، اما بالاخره امروز (سه شنبه) این مشکل برطرف شد و اکنون پول مشتریان مجانی و قابل برداشت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا