اقتصاد جهان

قزاقستان: در تحریم روسیه کورکورانه راه غرب را نمی رویم

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، سرگئی جومانگارین معاون نخست وزیر و وزیر تجارت و ادغام قزاقستان روز جمعه در گفت و گو با بلومبرگ تاکید کرد که کشورش کورکورانه تحریم های ضد روسیه را دنبال نمی کند، به ویژه اگر تحریم ها بر اقتصاد تأثیر بگذارد. به شرکت های قزاقستانی علاقه دارد و از انجام این کار خودداری خواهد کرد.

این مقام ارشد دولتی تاکید کرد که قزاقستان تصمیم گرفته است ممنوعیت صادرات بلبرینگ های غلتکی به روسیه را اجرا نکند، حتی اگر این اقلام قطعاتی با کاربرد دوگانه هستند که هم برای اهداف نظامی و هم برای اهداف غیرنظامی قابل استفاده هستند.

جومانگارین گفت: «ما اجازه نخواهیم داد تولیدکنندگان ما از کسب و کار محروم شوند.

وی افزود که یک کارخانه قزاقستان یاتاقان هایی با مشخصاتی تولید می کند که معمولاً فقط در اروپای شرقی و کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق استفاده می شود.

به گفته این مقام، قزاقستان به تبعیت از اکثر محدودیت ها ادامه خواهد داد زیرا جمهوری شوروی سابق نمی تواند تحریم های ثانویه را تحمل کند.

وی در ادامه تصریح کرد: شرکت‌هایی که در این کشور در لیست سیاه وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته‌اند در حال حاضر در حال تعطیلی هستند.

ژومانگارین ادامه داد که برخی از تحریم‌ها با هدف جلوگیری از دسترسی روسیه به محصولات دو منظوره به قزاقستان آسیب جدی وارد کرده است، در حالی که دولت‌های غربی به دنبال جبران خسارت این کشور آسیای مرکزی هستند که طولانی‌ترین مرز مشترک با روسیه در جهان دارد و تنها اقدامات کمی انجام داده‌اند. .

به گفته وزیر بازرگانی قزاقستان، شرکت معدنی منابع اوراسیا که ۴۰ درصد متعلق به دولت قزاقستان است، متحمل ضررهای زیادی شده است زیرا تحریم ها این شرکت را مجبور به توقف فروش گندله آهن به روسیه و روی آوردن به بازار داخلی کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا