اخبار اقتصاد ایران

قسط وام ۷۰۰ میلیونی نهضت ملی مسکن چقدر است؟

به گفته مدیرعامل صندوق ملی مسکن، در صورت تصویب پیشنهاد نهضت ملی مسکن مبنی بر افزایش وام به ۷۰۰ میلیون تومان، اقساط ماهانه این وام به بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد رسید.

ایران تحلیل به نقل از تسنیم، روز گذشته مدیرعامل صندوق ملی مسکن از پیشنهاد افزایش سقف وام نهضت ملی مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: این پیشنهاد باید به تصویب شورای عالی مسکن برسد.

در حال حاضر میزان وام طرح های نهضت ملی مسکن در سراسر کشور (در شهرها) ۵۵۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد است. مبلغ اقساط این وام که باید در بازه زمانی ۲۰ ساله بازپرداخت شود، در دو سال اول ماهانه حدود ۵ میلیون تومان است و در سال های بعد افزایش می یابد. دولت سیزدهم برای کاهش فشار بر متقاضیان نهضت ملی مسکن شرایطی را فراهم کرد که بازپرداخت به صورت پلکانی محاسبه شود.

اسماعیلی، مدیرعامل صندوق ملی مسکن دی ماه سال گذشته در این باره به تسنیم گفته بود: مقرر شده اقساط وام نهضت ملی مسکن به صورت پلکانی باشد. در این صورت، وام گیرنده تحت فشار – اقساط بالا – در ماه ها و سال های اول دوره بازپرداخت قرار نخواهد گرفت.

وی افزود: بر این اساس در دو سال اول بازپرداخت حداکثر اقساط ماهانه ۵ میلیون تومان است تا متقاضیان نهضت ملی مسکن از پس آن برآیند. بعد از دو سال اقساط به صورت پلکانی دریافت می شود.

به گزارش تسنیم، احتمالاً با افزایش سقف وام نهضت ملی مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان، همان روشی که مدیرعامل صندوق ملی مسکن عنوان کرده برای دوره بازپرداخت در دو سال اول اجرایی خواهد شد و باقی مانده است. دیدیم که اقساط در دو سال اول چقدر خواهد بود.

اما در محاسبه بازپرداخت تسهیلات ۷۰۰ میلیون تومانی به صورت ساده، متقاضی باید اقساط ماهانه ۱۰ میلیون و ۸۰۳ هزار تومان را در مدت ۲۰ سال پرداخت کند.

مجموع بازپرداخت وام مذکور در دوازدهمین ماه سال بیستم حدود ۲ میلیارد و ۵۹۳ میلیون تومان خواهد بود. در واقع سود این تسهیلات حدود یک میلیارد و ۸۹۳ میلیون تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا