اقتصاد جهان

قطر انرژی ارسال گاز طبیعی مایع از طریق دریای سرخ را متوقف کرد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از اویل پرایس، حمله ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به یمن با وجود اینکه این منطقه درگیر جنگ رژیم صهیونیستی و حماس است، بحران خاورمیانه را عمیق تر کرده است.

اختلال در کشتیرانی در دریای سرخ تجارت جهانی را تهدید می کند. بسیاری از شرکت های بزرگ کشتیرانی مانند مرسک مسیر کشتی های خود را به دماغه امید خوب در آفریقا تغییر داده اند. هفته گذشته آمریکا و متحدانش به بهانه ممانعت از حمله یمن به این ناوها، به مواضع نظامی این کشور حمله کردند.

پس از هشدار آمریکا و انگلیس مبنی بر عدم اجازه عبور کشتی ها از دریای سرخ، یک شرکت کشتیرانی دیگر مسیر خود را تغییر داد. قطر انرژی، دومین صادرکننده بزرگ گاز طبیعی مایع در جهان، نیز اعلام کرد که کشتی های خود را به دریای سرخ نمی فرستد.

داده های ردیابی کشتی ها نشان می دهد که در ۱۴ ژانویه، سه کشتی قطری بارگیری شده با گاز طبیعی مایع در عمان در مسیر کانال سوئز متوقف شدند. توقف آنها برای اطمینان از عبور ایمن از دریای سرخ بود.

پس از آمریکا، قطر بزرگترین تامین کننده گاز طبیعی مایع به اروپا است و اختلال در حمل و نقل یا تاخیر در ارسال محموله ها به دلیل دور زدن قاره آفریقا، امنیت انرژی این قاره را تهدید می کند.

تنها خبر خوب برای اروپا این است که ذخایر گاز طبیعی این کشور بیش از ۷۹.۷۴ درصد است که بالاتر از میانگین ۱۰ ساله است که نشان دهنده شروع گرمتر از حد انتظار برای زمستان است.

اما اگر هوای سرد فعلی ادامه یابد، شرایط تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام/۳۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا