ورزشی

قطر حریف ایران در نیمه نهایی شد

تیم های ملی فوتبال قطر و ازبکستان در آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا از ساعت ۱۹ شامگاه شنبه ۱۴ شنبه. بهمن در ورزشگاه البیت قضاوت قطر بر عهده کیم هگان بود و این بازی در پایان وقت قانونی و اضافه با تساوی یک بر یک به پایان رسید و در ضربات پنالتی قطر با نتیجه ۳ بر ۲ ازبکستان را شکست داد. ایران به نیمه نهایی رسید.

اتکیر یوسفوف در نیمه اول برای قطر گلزنی کرد (۲۷- گل به خودی) و خمروبکف در دقیقه ۵۹ برای ازبکستان گلزنی کرد.

نیمه اول

این دیدار در حالی برگزار شد که قطری ها امیدوارند با بهره مندی از امتیاز میزبانی و حضور تماشاگران داخلی، به پیروزی برسند و به مرحله نیمه نهایی صعود کنند.

در ابتدای بازی تیم قطر در اختیار توپ و میدان بود و اولین حمله این تیم در دقیقه ۱۱ رخ داد و پاس بلند «احمد فتحی» از میانه زمین به عمق خط دفاعی ازبکستان در محوطه جریمه به «اکرم عفیف» رسید که با پای چپ شوت زد. او توسط دروازه بان ازبکستان متوقف شد.

برتری قطر مقابل ازبکستان در نیمه اول

قطر با اشتباه دروازه بان ازبکستان به گل رسید

در دقیقه ۲۷ “حسن الهیدوس” از سمت راست صاحب توپ شد و در حالی که در کنار خط عرضی قرار داشت پاس خود را انجام داد. او برای زدن گل اول انابیس وارد دروازه شد.

در دقیقه ۳۶، «آستون اورونوف» از سمت چپ حرکت خود را آغاز کرد و وارد محوطه جریمه قطر شد و در ادامه به «عزیزبک تورگونباف» رسید که در مقابل ضربه او خود را پرتاب کرد تا این ضربه در آستانه ورود قرار گرفت. با ضربه زدن به دروازه برای رفتن به کرنر.

نیمه اول این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود تیم ملی فوتبال قطر به پایان رسید.

آغاز نیمه دوم با ضد حمله ازبکستان

نیمه دوم با ضدحمله ازبک ها همراه بود که مهاجم ازبکستانی در آستانه تک به تک شدن با دروازه بان قطری بود که «مشال برشم» روی او خطا کرد و از داور کارت زرد گرفت.

در نیمه دوم بازیکنان ازبکستان برای جبران گل خورده حمله کردند و موقعیت های زیادی روی دروازه قطر ایجاد کردند.

قطر حریف ایران در نیمه نهایی شد

گل تساوی ازبکستان بر اثر اشتباه خط دفاعی قطر بود

حملات ازبکستان روی دروازه قطر ادامه داشت و در دقیقه ۵۹ بازیکنان ازبکستان توپ را با ضربه سر به “خمروبکف” فرستادند و پس از اشتباه مدافع قطر، این بازیکن دوباره صاحب توپ شد و با نفوذ به محوطه جریمه قطر شوت زنی کرد. توانست با پای چپ گل تساوی تیمش را به ثمر برساند.

پس از گل تساوی برای ازبکستان، بازی آرام شد و توپ بیشتر در میانه میدان در گردش بود. در دقایق پایانی نیمه دوم هر دو تیم موقعیت های نصفه و نیمه روی دروازه ها ایجاد کردند اما نتیجه ای حاصل نشد.

بدشانسی عفیف در زدن گل پیروزی قطر

در وقت اضافه نیمه دوم کرنر برای تیم قطر ایجاد شد که پاس اکرم عفیف توسط بازیکنان ازبکستان مردود شد و در ادامه توپ به او رسید و او قصد داشت با پای خود به توپ ضربه بزند که توپش به بیرون رفت. با یک تفاوت کوچک

در نهایت بازی به وقت اضافه کشیده شد.

نیمه اول وقت اضافه

در دقیقه دوم وقت اضافه اول کرنر برای ازبکستان شکل گرفت که ارسال جلال الدین مشاریپوف در آستانه ورود به دروازه بود که مشعل برشم توپ را از روی دروازه بیرون کشید.

واکنش دیدنی یوسفوف مانع از گلزنی قطری ها شد

در دقیقه ۶ وقت اضافه اول، بازیکنان قطر حمله ای را به سمت دروازه ازبکستان ترتیب دادند که ضربه عبدالعزیز حاتم را یوسفوف دروازه بان ازبکستان دفع کرد. تیر او گل را به کرنر فرستاد.

نیمه دوم وقت اضافه

بازیکنان دو تیم محتاطانه بازی کردند و کمتر به سمت دروازه ها حمله کردند. در دقیقه ۱۱۶ «معز العالی» در محوطه جریمه ازبکستان صاحب توپ شد و شوتی زد اما توپ او به کنار دروازه برخورد کرد و راهی به دروازه ازبکستان نداشت.

در نهایت این بازی در وقت های قانونی و اضافه با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا برنده با ضربات پنالتی مشخص شود. در ضربات پنالتی قطر با نتیجه ۳ بر ۲ ازبکستان را شکست داد و حریف ایران راهی نیمه نهایی شد.

دیدار قطر و ایران در روز چهارشنبه ۱۸ بهمن از ساعت ۱۸:۳۰ برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا