اقتصاد جهان

قطر قرارداد 15 ساله عرضه گاز با یک شرکت آمریکایی امضا کرد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قطر انرژی و شرکت آمریکایی Excelrit Energy روز دوشنبه قراردادی ۱۵ ساله برای تامین یک میلیون تن گاز طبیعی مایع در سال امضا کردند. این میزان گاز از ژانویه ۲۰۲۶ به مدت ۱۵ سال به بنگلادش عرضه می شود.

این قرارداد جدیدترین قرارداد شرکت دولتی قطر انرژی با شرکای اروپایی و آسیایی خود در رابطه با پروژه توسعه میدان شمالی است. انتظار می رود این میدان تا سال ۲۰۲۷ تولید گاز طبیعی مایع قطر را به ۱۲۶ میلیون تن در سال برساند. این رقم در حال حاضر ۷۷ میلیون تن در سال است.

قطر، یکی از بزرگترین صادرکنندگان گاز طبیعی مایع در جهان، در حال حاضر بزرگترین تامین کننده این محصول به بنگلادش است.

سعد الکعبی، رئیس شرکت انرژی قطر، در بیانیه ای گفت: این قرارداد جدید روابط ما را با Excelrit بیشتر تقویت می کند و از نیازهای انرژی بنگلادش و تلاش های این کشور برای توسعه اقتصاد حمایت می کند.

الکعبی ماه گذشته گفت که انرژی قطر به زودی قراردادهای بلندمدتی برای تامین گاز طبیعی در آسیا و اروپا امضا خواهد کرد.

این شرکت قطری اعلام کرد که Excelrit در سال های ۲۰۲۶ و ۲۰۲۷ سالانه ۸۵۰ هزار میلیون تن گاز طبیعی مایع و سپس از سال ۲۰۲۸ تا ۲۰۴۰ یک میلیون تن در سال خریداری خواهد کرد. این محموله ها برای ذخیره سازی شناور در بنگلادش منتقل می شوند.

مقامات Excelrit در ماه سپتامبر اعلام کردند که این شرکت در حال مذاکره نهایی برای عرضه طولانی مدت گاز طبیعی مایع به بنگلادش است.

انتهای پیام/۶۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا