اخبار اقتصاد ایران

قطعی‌برق؛ گریبان‌گیر کاربران تلفن همراه و اینترنت | تحریم؛ چالش اصلی تأمین باتری‌های جدید

با ادامه قطع برق ، بسیاری از کاربران در روزهای اخیر با مشکلاتی مانند تماس های تلفنی ناگهانی ، بدون پیام رسانی متنی و اینترنت قطعی روبرو شده اند که می تواند باتری در سایت ها باشد ، زیرا آنها فقط می توانند نیم ساعت بمانند. بنابراین ، با ادامه روند انرژی که باتری باید تا چند سال زندگی کند ، ممکن است عمر آن تا چند ماه کاهش یابد.

امروزه ، فناوری اطلاعات و ارتباطات در همه جنبه ها و سطوح زندگی افراد نقش دارد و خدمات مرتبط با آن باید بدون وقفه ارائه شود ، اما قطع برق باعث قطع این خدمات و نه تنها افراد در فعالیت های خود ، بلکه مشاغل در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز خواهد شد.

به گفته ایسنا ، با ادامه انرژی و ادامه قطع برق شبکه تلفن همراه ، مانند سایر مناطق ، این امر تحت تأثیر قرار گرفته است. در برخی مناطق ، کاربران گزارش می دهند که هنگام قطع برق ، اینترنت ، تماس و حتی پیامک گزارش می دهد.

خسارت ناشی از انرژی فقط مربوط به کاربران معمولی نیست ، بلکه مشاغل اینترنتی و شرکت های فناوری ، فروشگاه های آنلاین نیز با چالش هایی روبرو هستند. همانطور که مقامات تأکید کرده اند ، قطع برق باعث کاهش کیفیت خدمات ارائه شده به عموم می شود و به منظور ارائه ارتباط خوب و با کیفیت به مردم ، سایت و BTS در منطقه باید به فعالیت خود ادامه دهند ، اما به دلیل قطع برق باتری ها در سایت ها ، برای مدت زمان کوتاهی روشن خواهد بود.

اما لازم به ذکر است که قرار نیست این باتری ها مشکل برق را حل کنند ، اما قرار است آنها به دلیل کاهش غیرقابل پیش بینی ، صدمات به سایت را به مدت نیم ساعت مدیریت کنند.

مطالعات نشان می دهد که تقریباً تمام سایت های تلفن همراه باتری های پشتیبان دارند ، اما استفاده از این باتری های پشتیبان اضطراری است و این استاندارد برای موارد اضطراری طراحی شده است ، به این معنی که برای چند دقیقه یا نیم ساعت برق ، می تواند زمان انرژی سایت را فراهم کند.

در حال حاضر ، با وجود اطلاعات و تلاش برای ایجاد ارتباطات با کیفیت ، برخی از کاربران هنوز از مشکل آنتن خطوط تلفن همراه شکایت دارند. بلافاصله با قطع برق اینترنت و برقراری تماس تلفنی دشوار است.

حتی چند دقیقه قطع برق در مراکز حساس از راه دور می تواند برخی از ظرفیت شبکه را از دست بدهد و در نتیجه ، تماس های صوتی ، اینترنت و خدمات موبایل را مختل کند.

پیگیری اپراتورهای تلفن همراه نشان می دهد که چالش مشترکین به قطع برق و باتری ها برمی گردد. در حقیقت ، هنگامی که برق به دلیل حجم مشترک باتری ها قطع می شود ، قطع برق دوباره تا زمان شارژ مجدد رخ می دهد. البته ، این مورد در شهرهای دیگر برای مدت طولانی تر است و کاربران می گویند استفاده از برق ، اینترنت ، تماس تلفنی و پیام کوتاه به مدت شش ساعت امکان پذیر نیست.

عمر باتری چقدر است؟

با توجه به ناتوانی قدرت هر روز به مدت دو ساعت ، باتری سایت ها کاملاً شارژ و شارژ می شود و یک باتری استاندارد که باید تا چند سال زندگی کند ممکن است به چند ماه کاهش یابد.

البته هزینه این باتری ها نباید نادیده گرفته شود ، و اگرچه اپراتورها دائماً باتری ها را به روز و جایگزین می کنند ، اما برای انجام این کار کافی نخواهد بود و این باعث خسارت زیادی به اپراتورها خواهد شد.

هیچ اطلاعات خاصی در مورد اینکه آیا باتری های خارجی بهتر از فضای داخلی هستند ، وجود ندارد ، اما استاندارد خود را نیز دارند و برای شرایطی طراحی نشده اند که شارژ و تخلیه زیادی وجود داشته باشد. مدت زمان تعویض باتری به خود باتری بستگی دارد ، جایی که در آن قرار دارد و قطع برق. همچنین به خود باتری بستگی دارد ، جایی که در آن قرار دارد و قطع برق.

تحریم چالش اصلی تهیه باتری های جدید

چالش های ارتباطات محدود به قطع برق و باتری سایت ها نیست و تحریم ها و چالش های واردات مورد نیاز باتری نیز مطرح می شود. Fatemeh Mohajerani ، سخنگوی دولت ، اخیراً توضیح داد كه متأسفانه باتری های مورد نیاز در لیست تحریم ها قرار دارند ، بنابراین دلیل اصلی قطع آنتن های موبایل زمانی است كه عمر باتری خاموش است. به گفته وی ، هماهنگی لازم بین وزارتخانه ها تا حد امکان انجام شده است ، اما این می تواند به عنوان یک پیشنهاد رسمی برای تحقیق بیشتر به وزارتخانه ها ارسال شود.

وزیر ارتباطات تأکید کرده است که اپراتورها قول داده اند باتری ها را به طور جدی نوسازی و به روز کنند. اگرچه تاکنون کارهای خوبی انجام شده است ، این مسیر باید تسریع شود.

در همین راستا ، مدیرعامل یک اپراتور تلفن همراه در جلسه ای که با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد ، گفت که ۶۰۰۰ باتری جدید از طریق تولید کنندگان داخلی و منابع دیگر برای تجهیز بخش قابل توجهی از سایتهای اصلی ارتباطی خود با باتری در دستور کار خود قرار گرفته است.

نکاتی برای آنتن های تلفن همراه در هنگام قطع برق

هنگامی که قطع برق رخ می دهد و اینترنت یا آنتن تلفن را تضعیف می کند ، کاربران می توانند چند کار ساده انجام دهند. ابتدا تلفن همراه خود را به حالت 2G یا 3G تغییر دهید زیرا این شبکه ها پایدارتر هستند. در مرحله دوم ، اگر کاربران UPS مودم داشته باشند ، توصیه می شود از Wi-Fi استفاده کنید. مرحله سوم ، کاربران به نقاطی نزدیک می شوند که دارای آنتن قوی تر هستند ، مانند Close -up یا Outdoor.

بنابراین تغییر حالت شبکه به 2G یا 3G ، فعال کردن WiFi خانگی ، روشن و خاموش کردن پرواز و داده های تلفن همراه ، مدیریت باتری موبایل و بررسی سیم کارت می تواند در هنگام قطع برق به عنوان نگهداری آنتن و اینترنت در نظر گرفته شود.

تخمین ها نشان می دهد که حتی چند دقیقه قطع برق در مراکز حساس از راه دور می تواند برخی از ظرفیت شبکه را از دست بدهد و در نتیجه ، تماس های صوتی ، اینترنت و خدمات را مختل کند.

این اختلالات علاوه بر نارضایتی کاربران ، مستقیماً بر درآمد اپراتورها تأثیر می گذارد. نمونه ای از مطالعات منتشر شده توسط شرکت تحقیقاتی AALYSS MASON در شبکه های اروپایی نشان می دهد که هر ساعت قطع برق می تواند به معنای از دست دادن بین ۱ تا ۲ میلیون یورو برای اپراتورهای بزرگ باشد. عددی که به طور مکرر به طور مکرر منجر به آسیب نجومی می شود.

در ایران ، اگرچه هیچ آمار رسمی منتشر نشده است ، اما تجربه میدانی فعالان صنعت ارتباطات نشان می دهد که ترکیبی از خاموش شدن ناگهانی ، فرسودگی باتری های پشتیبان و محدودیت منابع سوخت ژنراتور باعث شده است که بسیاری از سایت های ارتباطی در ساعات اوج ثبات خود را از دست بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا