بانک و بیمه

قطع پرداخت تسهیلات مسکن روستایی توسط بانک مسکن از اسفند

بازار؛ گروه خیابان و مسکن: غلامرضا صالحی در حاشیه نمایشگاه آبادیران از آغاز به کار ۵۵۱ هزار واحد مسکونی روستایی در دولت سیزدهم و رسیدن به ۲۵۰ هزار واحد یاد کرد. تا سال ۱۴۰۵، ما هر سال ۳۵۰۰۰۰ واحد مسکونی روستایی را نوسازی خواهیم کرد – نسبت واحدهایی که نیاز به مقاوم سازی دارند به بیش از ۷۰ درصد خواهد رسید.

بانک مسکن از اسفند ۱۴۰۲ پرداخت ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن روستایی را متوقف کرد اما هفته گذشته با این بانک برای از سرگیری پرداخت وام به توافق رسیدیم.

او ادامه داد: بانک مسکن از اسفند ۱۴۰۲ پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی را متوقف کرده است اما هفته گذشته با این بانک برای از سرگیری پرداخت وام به توافق رسیدیم. چیزی که می توانید بگویید این است از ابتدا اسفند سال گذشته برخی بانک ها از جمله بانک مسکن و بانک ملی ارائه تسهیلات مسکن روستایی را متوقف کردند اما خوشبختانه هفته گذشته با بانک مسکن به توافق رسیدیم و تسهیلات بانک ملی نیز از این هفته آغاز می شود.

از سال ۱۳۸۳ تاکنون بیش از دو میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سراسر کشور مقاوم سازی شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه از سال ۱۳۸۳ تاکنون بیش از دو میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سراسر کشور مقاوم سازی شده است، گفت: در سه سال دولت سیزدهم حدود ۷۵۰ هزار وام مسکن روستایی تصویب و ابلاغ شده و تا امروز بیش از ۵۰۰ هزار نفر برای عقد قرارداد به بانک ها معرفی شده اند.

صالحی با بیان اینکه ساخت ۸۱۷ هزار واحد شهری و روستایی نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن آغاز شد، پیشرفت فیزیکی واحدهای روستایی را بالای ۶۰ درصد و ساخت مسکن شهری را حدود ۳۰ درصد عنوان کرد. اما از بهمن سال گذشته ۲۸۵ هزار واحد وام ثبت شده که ۱۸۰ هزار قرارداد منعقد شده است.

دلیل پیشرفت کم پروژه های ملی نهضت شهری عدم واریز به موقع متقاضیان است که باعث عدم دستیابی ما به پیشرفت فیزیکی برنامه ریزی شده شده است. همچنین برخی از انجمن های مسکن در این پروژه عملکرد مناسبی نداشته اند

رئیس بنیاد مسکن یادآور شد: دلیل پیشرفت کم پروژه های نهضت ملی شهری، عدم پرداخت به موقع ودیعه از سوی متقاضیان است که باعث شده به پیشرفت فیزیکی برنامه ریزی شده دست پیدا نکنیم. همچنین برخی از انجمن های مسکن در این پروژه عملکرد مناسبی نداشته اند.

وی در خصوص تفاهم نامه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی با همکاری شهرداری تهران گفت: ساخت واحدهای مسکونی در باغ آذری، شوش و خانی آباد آغاز شده است و پیشرفت دو پروژه اول حدود ۳۰ درصد است. پروژه ۲۲۰۰ واحدی خانی آباد نیز ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا