اخبار اقتصاد ایران

قلم قرمز روی جدید‌ترین گوشی شیائومی

Redmi 13 شیائومی در محدوده قیمت Redmi Note 13 و Galaxy A15 قرار دارد، اما در هیچ موردی به آنها نزدیک نمی شود.

افق میهن؛ قیمت Redmi 13 از سوی فروشندگان تلفن همراه بسته به فضای ذخیره سازی بین ۹ تا ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام می شود. اولی سامسونگ گلکسی A15 و دومی Xiaomi Redmi Note 13 نسخه ۴G است. در هر مورد، Redmi 13 به عنوان جدیدترین گوشی شیائومی به Redmi Note 13 نسخه ۴G و Samsung Galaxy A15 ارائه می شود و می توانیم با خیال راحت روی جدیدترین گوشی شیائومی یک خودکار قرمز بکشیم.

Redmi 13 با صفحه نمایش IPS

شیائومی ردمی ۱۳ با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی IPS عرضه شد. صفحه نمایشی که حدود ۸۵ درصد از فریم بالایی را اشغال می کند و تصاویر را با تراکم پیکسلی ۳۹۶ppi نمایش می دهد و مجهز به فناوری Corning Gorilla Glass است.

در این آیتم، شیائومی دمی ۱۳ رقابت را به شرکت هایی مانند Redmi Note 13 نسخه ۴G و سامسونگ گلکسی A15 می بازد. نسخه ۴G Redmi Note 13 از صفحه نمایش AMOLED استفاده می کند و گلکسی A15 به صفحه نمایش Super AMOLED مجهز شده است. نرخ رفرش ۹۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۵۵۰ نیت از شرم آورترین ویژگی های صفحه نمایش شیائومی ردمی ۱۳ است.

شیائومی ردمی ۱۳ با سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی

شیائومی ردمی ۱۳ با همان سنسور اصلی نسخه ۴G شیائومی ردمی نوت ۱۳ وارد میدان شده است، سنسور ماکرو دو مگاپیکسلی نیز در دوربین ردمی ۱۳ وجود دارد، اما خبری قابل توجه از سنسور فوق عریض نیست. و این فاکتور تفاوت Redmi 13 و Redmi Note 13 نسخه ۴G شیائومی را نشان می دهد.

Redmi 13 شیائومی رقیب قدرتمندی برای Samsung Galaxy A15 در بخش دوربین نیست و طرفداران گوشی های کره ای سنسور ۵۰ مگاپیکسلی A15 را به دوربین Redmi 13 ترجیح می دهند.

شیائومی ردمی ۱۳ با تراشه اصلی ۱۲ نانومتری

شیائومی ردمی ۱۳ بیش از هر بخش دیگری در مورد پردازنده ناامید کننده به نظر می رسد. تراشه مورد استفاده برای شیائومی ردی ۱۳ مدیاتک G91 Ultra است. به زبان ساده، تراشه ۱۲ نانومتری شیائومی ۱۳ حدود ۱۰ درصد ضعیف‌تر از تراشه ۶ نانومتری Redmi Note 13 نسخه ۴G است.

شیائومی ردمی ۱۳ در این مورد در مقابل گلکسی A15 دچار شکست سنگین تری می شود و به همین دلیل خرید شیائومی ردمی ۱۳ به گیمرها توصیه نمی شود.

Redmi 13 با باتری ۵۰۰۰ ۳۰ میلی آمپر ساعتی

Xiaomi Redmi 13 فقط روی کاغذ باتری بهتری نسبت به Redmi Note 13 4G و Samsung Galaxy A15 دارد.

شیائومی ردمی ۱۳ از باتری ۵۳۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می برد که ۳۰ آمپر بیشتر از باتری ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G و گلکسی A15 است. اما برتری ردمی نوت ۱۳ نسخه ۴G و گلکسی A15 در بخش باتری این تفاوت جزئی را جبران می کند و اتفاقاً به ماندگاری باتری آنها کمک می کند.

Redmi 13 با قیمت ۹ تا ۹.۵ میلیون

ردمی ۱۳ شیائومی با قیمت ۹ تا تقریبا ۹ میلیون و ۵۰۰ در ویترین فروشگاه های موبایل جای خود را پیدا کرده است. در حالی که قیمت شیائومی ردمی ۱۳ بیش از ۹ میلیون است، فروشندگان می توانند سامسونگ گلکسی A15 را در همین بازه قیمت خریداری کنند.

گلکسی A15 نسخه ۲۵۶ گیگابایتی بسته به میزان حافظه موقت بین ۹ تا ۱۰ میلیون فروخته می شود و تقریباً در همه موارد از شیائومی ردمی ۱۳ بهتر است.

شیائومی ردمی نوت ۱۳ که انصافا ارزش خرید بیشتری نسبت به ردمی ۱۳ دارد، با شیائومی ردمی ۱۳ کمتر از ۱ میلیون تفاوت قیمت دارد و با حدود ۱۰ می توانید سراغ نسخه ۲۵۶ گیگابایتی شیائومی ردمی نوت ۱۳ بروید. میلیون تومان.

مقایسه Redmi 13 با Redmi Note 13 و A15

مدل Redmi 13 Redmi Note 13 نسخه ۴G گلکسی A15
نمایش دادن IPS LCD AMOLED Super AMOLED

سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل ۱۰۸ مگاپیکسل ۵۰ مگاپیکسل
تراشه اصلی مدیاتک G91 Ultra اسنپدراگون ۶۸۵ مدیاتک G99
ظرفیت باتری پنج هزار و ۳۰ میلی آمپر ساعت پنج هزار میلی آمپر ساعت پنج هزار میلی آمپر ساعت
محدوده قیمت (نسخه ۲۵۶) ۹ تا ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ۱۰ تا ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هفت تا ۱۰ میلیون تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا