اخبار بورس

قمار زلنسکی

موفقیت در حمله غافلگیرانه به روسیه؛

امید رهبر اوکراین به این که حمله به منطقه کورسک باعث جابجایی نیروهای مسکو و کاهش فشار بر جبهه شرقی شود، اقدامی پرخطر بود و نتیجه آن هنوز نامشخص است.

گزارش کردن اخبار بورس به نقل از گاردین؛ تقریباً دو هفته پس از تهاجم غافلگیرانه روسیه، اوکراین با چالش حفظ تعادل بین تصرف قلمرو آن سوی مرز در کورسک و از دست دادن آن در قلب جبهه شرقی در مرکز دونتسک مواجه است.

روز جمعه، الکساندر سیریسکی، فرمانده ارتش اوکراین مدعی شد که پیشروی های روزانه دو مایلی در داخل روسیه انجام می شود، اما نیروهای مسکو در این ماه حدود سه مایل پیشروی کرده اند زیرا کرملین سرمایه گذاری زیادی برای تصرف مرکز پوکروفسک انجام داده است.
از نظر بسیاری از اوکراینی ها، این دو مبارزه به هم مرتبط هستند و نتیجه نهایی نامشخص است. انتظار می رفت روسیه نیروهای قابل توجهی را از شرق برای دفاع از کورسک جابجا کند. اما هانا شلست، کارشناس ارشد مرکز تحلیل سیاست اروپا، گفت: حمله جسورانه در اوکراین “بهتر از حد انتظار پیش رفت” اما واقعیت این بود که “روسیه احتمالاً مانند ما نیروهای کافی را از جناح شرقی خارج نکرده است.” امیدوار شد.»

قمار زلنسکی

روز پنجشنبه، موسسه مطالعات جنگ، یک اندیشکده آمریکایی، گفت که تنها «عناصر منتخب واحدهای غیرقانونی روسیه» به کورسک منتقل شده‌اند و کرملین «احتمالاً تمایلی به انتقال واحدهای نظامی روسیه که در نزدیکی یک بخش اولویت‌دار می‌جنگند، نخواهد بود». “. پوکروفسک. “او امتناع می کند.”

روز جمعه، وزارت خارجه روسیه اوکراین را به استفاده از موشک های هیمارس ساخت آمریکا برای تخریب پل استراتژیک شمال گولشکوو در کورسک، در هفت مایلی شمال مرز بین المللی متهم کرد. اقدامی که می تواند منجر به قطع شدن بخشی از خاک روسیه در امتداد خط مقدم در جنوب غربی روستا شود.

سرگئی دوبریاک، رئیس اداره نظامی شهر، هشدار داد که نیروهای روسی «تقریباً به شهر نزدیک هستند» و نگرانی‌ها در مورد آینده آنها در حال افزایش است. در همین حال، مقامات در پوکروفسک تخلیه غیرنظامیان را افزایش داده اند.

تا یک سال پیش، پوکروفسک به اندازه کافی امن بود که به عنوان یک پایگاه منطقه ای که در آن خبرنگاران و امدادگران می توانستند یک شبه بمانند، خدمت کند. جاده‌ها و راه‌آهن‌ها مرکز شهر دنیپرو را به کراماتورسک و اسلویانسک متصل می‌کنند. تصرف آن در واقع بخشی از استان دونتسک را که هنوز در دست اوکراین است به دو قسمت تقسیم می کند.

شامگاه جمعه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز به این درگیری ها اشاره کرد. وی تصریح کرد که هدف از حمله به کورسک “از بین بردن لجستیک ارتش روسیه و تخلیه ذخایر آن بود.” وی افزود که سیریسکی در مورد “عملیات دفاعی ما در دونباس” از جمله در پوکروفسک، “و همچنین پیشروی ما در منطقه کورسک” به او توضیح داده است.

اگرچه سربازان اوکراینی در سومین منطقه شمال شرقی از موفقیت اولیه در آن سوی مرز در کورسک خشنود هستند، اما یافتن شک و تردید در مورد استراتژی کلی دشوار نیست. Oleksii، یک پیاده نظام، یکی از آنها است، اگرچه او نمی خواهد واحد یا علامت فراخوان خود را شناسایی کند.

او گفت: “ما باید از آنچه که داریم دفاع کنیم.” مد افزود: “مادر من همیشه به من می گفت: جایت را حفظ کن.”

شایعات مداومی وجود داشت مبنی بر اینکه سرهنگ امیل شکلوف، فرمانده محبوب تیپ ۸۰ اوکراین، که اکنون درگیر حمله کورسک است، در پایان ماه ژوئیه اخراج شد زیرا او با حمله به روسیه مخالف بود و مطمئن نبود که آیا واحد خود به اندازه کافی قوی خواهد بود تا بتواند. کار را انجام دهد در آن زمان سربازان یگان به طور علنی و ناموفق خواستار بازگشت او شدند.

قمار زلنسکی

استونی که افسران اطلاعاتی آن یکی از بهترین تحلیلگران مقاصد روسیه هستند، روز جمعه گفت که هیچ نشانه ای وجود ندارد که مسکو نیروهای کافی را برای یک ضدحمله کامل در کورسک بسیج کند و پاسخ آن همچنان ناهماهنگ بوده و به طور بالقوه بر اولویت بندی حمله ای که دونباس منعکس می کند تأثیر می گذارد. .

سرهنگ دوم ماتیاس پووسپ، معاون رئیس ستاد نیروهای مسلح استونی گفت: «هنوز هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که نیروهای مسلح روسیه دارای نیرو و قلمرو کافی برای انجام چنین ضدحمله‌های مهمی باشد». وی افزود: اقدامات انجام شده جنبه پدافندی دارد یعنی خطوط پدافندی را تشکیل می دهد و یگان ها را جابجا می کند.

با این حال، روز شنبه نشانه تاریکی از تلافی جویانه روسیه مشاهده شد. یک موشک بالستیک در مرکز سومی، نزدیک‌ترین شهر به حمله مرزی منفجر شد – اولین بار در تقریبا یک هفته گذشته که خود شهر هدف قرار گرفت.

به گفته مقامات محلی، فیلم‌های دراماتیک از آتش‌سوزی و سوختن خودروها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که بر اثر آن دو غیرنظامی زخمی شدند.

شهر سوم با جمعیتی در حدود ۲۵۰۰۰۰ نفر، حتی در گرمای تابستان پرجنب و جوش و سرزنده باقی می ماند، اگرچه صدای انفجار بمب های روسیه از دور افزایش یافته است. اما بیمارستان ها مملو از تلفات خط مقدم هستند و هفته گذشته فراخوان هایی برای اهدای خون برای درمان سربازان مجروح صادر شد. یک ساعت طول کشید تا درخواست تکمیل شود.

این شهر همچنین حدود ۴۰۰۰ نفر را که از روستاهای کشاورزی در منطقه مرزی به شمال گریخته اند، پذیرفته است که بسیاری از آنها قصد اجاره آپارتمان دارند.

در منطقه مرزی، در شش مایلی مرز، اکنون تنها تعداد انگشت شماری غیرنظامی وجود دارد و زیرساخت های کمی فعال است. یک فروشگاه با شیشه های شکسته همچنان مواد غذایی می فروخت، اما اکثر فروشگاه ها بسته بودند. یکی از سازمان‌های امدادی به نام «ماموریت توانمندسازی جهانی»، تقریباً ۲۶۰۰۰ جیره غذایی هر ماه در غیاب تدارکات بازار فراهم می‌کند و هر هفته به روستاهای خط مقدم می‌رود تا بین جمعیت باقی‌مانده توزیع کند.

با این حال، برخی از اوکراینی‌ها اصرار دارند که بمانند، مانند والنتینا میکولایونا، یک مستمری بگیر از یوناکیوکا که می‌گوید حاضر نیست با یکی از سه دخترش نقل مکان کند: “من خیلی پیرم، نمی‌توانم از نو شروع کنم.” تا آنچه دارم را پشت سر بگذارم

قمار زلنسکی

والنتینا خانه اش را به بیننده نشان داد. چیزهای زیادی برای از دست دادن وجود دارد: یک خانه آجری بزرگ با غاز و مرغ در حیاط و ذرت شیرین رسیده، چغندر، سیب و موارد دیگر در مزرعه ای پشت خانه که بزها در آن بسته شده اند. به نظر او، رفتن به کلیسا بسیار خطرناک شده است، اما زمانی که ما از آن بازدید کردیم، آرامش داشت.

با این وجود، خطر برای او واقعی است، حتی اگر این مرد ۶۲ ساله کاملاً متقاعد شده باشد که ارتش اوکراین کار درست را انجام داده است. او پرسید: “این ایده خوبی است – آنها او را عقب زدند.” بذار اونجا بمونه چرا می خواهند بیایند اینجا؟ آیا آنها زمین کافی ندارند؟»

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا