ترندهای روز

قهرمان بوکس و بانوی موسیقی‌دان چگونه به قتل رسیدند؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

اولین جنایتی که هفته گذشته در شبکه های اجتماعی جنجال زیادی به پا کرد، قتل عیسی گل محمدی، قهرمان و مربی مشهور بوکس ایران بود. وی صبح چهارشنبه ۱۴ شهریورماه در جریان درگیری و مشاجره به ضرب گلوله دو زن کشته شد و هم اکنون تحقیقات برای دستگیری عاملان این جنایت و مشخص شدن انگیزه آنها ادامه دارد. اما ماجرای قتل بوکسور سرشناس کشورمان چه بود؟

بررسی های پلیس حاکی از آن است که این جنایت در باغ شخصی مقتول در حوالی رباط کریم رخ داده است. منطقه ای متشکل از چندین باغ و ویلا که مقتول مالک یکی از آنها بوده است.

آنچه در تحقیقات شاهدان و همچنین بررسی دوربین های مداربسته به دست آمد حاکی از آن است که حدود ساعت ۱۰ شب سه شنبه ۲۱ شهریورماه مقتول در حالی که ۲ زن سوار خودروی شخصی وی بودند وارد باغ شد. آنها حدود ۳ ساعت در باغ بودند تا اینکه سرایدار باغ متوجه صدای درگیری بین آنها شد. او به محل درگیری می رسد و سعی می کند بین مقتول و دو زنی که با او درگیر بودند وساطت کند اما یکی از زنانی که کمربند به دست داشت به سمت مقتول شلیک کرد. سرایدار با دیدن این صحنه وحشت زده و به گوشه ای فرار کرد و در حالی که قهرمان بوکس کشورمان بر اثر اصابت گلوله مجروح شده بود به دنبال ۲ زن که پس از تیراندازی قصد خروج از باغ را داشتند، رفت و درگیری و مشاجره آنها ادامه یافت. بیرون باغ در این هنگام زنی که اسلحه حمل می کرد چند گلوله دیگر مقابل در ورودی باغ شلیک کرد و وقتی مقتول روی زمین افتاد هر دو زن به سمت ماشینی که بیرون پارک باغ بود دویدند و سوار آن شدند و دویدند. دور از محل

آن طور که تحقیقات اولیه نشان می دهد عاملان این جنایت قبل از فرار از باغ، گوشی مقتول را نیز سرقت کرده و با خود برده اند. همچنین به گفته پسر مقتول، قبل از تیراندازی مقتول را با چاقو مجروح کردند. پس از فرار عاملان، نگهبان باغ ماجرا را به پسر مقتول و پلیس اطلاع می دهد و تیم هایی از پلیس، اورژانس و بازپرسان ویژه قتل راهی محل می شوند. سرهنگ تیمور فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم نیز در خصوص این حادثه گفت: این حادثه در ساعات اولیه بامداد ۲۳ شهریورماه به پلیس اطلاع داده شد و با حضور ماموران مشخص شد که در یک باغ متعلق به یک ورزشکار سرشناس، ۲ زن مسلح در حال مشاجره و درگیری با این ورزشکار بودند. او را با سلاح گرم کشتند و فرار کردند.

این افسر پلیس با اشاره به متواری بودن عاملان این قتل، تصریح کرد: تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات در خصوص این قتل را آغاز کرده و به سرنخ هایی رسیده اند که به محض حصول نتیجه به اطلاع عموم خواهد رسید. بر اساس این گزارش، آنچه از شواهد موجود مشخص می شود این است که قاتلان از قبل مقتول را می شناختند و با وی اختلاف داشتند و به همین دلیل همراه وی وارد باغ شدند. اما ظاهرا بر سر این اختلافات با او درگیر شدند و او را کشتند. همچنین وجود خودروی دیگری در خارج از باغ این احتمال را می داد که قاتلان از قبل برای جنایت برنامه ریزی کرده باشند اما مشخص نیست در این حادثه همدست دیگری داشته اند یا خیر.

قربانی کیست؟

عیسی گل محمدی پیشکسوت مشهور بوکس ایران و متولد میانه ایران است. وی علاوه بر کسب مقام های متعدد قهرمانی در مسابقات بوکس، سال ها در ورزش بوکس کشور نیز مسئولیت های مهمی را بر عهده داشت. از جمله ریاست هیئت بوکس استان آذربایجان شرقی، عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون و نظارت بر تیم ملی امید.

قتل معلم موسیقی در ویلا

یکی دیگر از جنایت‌هایی که در تعطیلات هفته گذشته رخ داد و کارآگاهان پلیس آگاهی همچنان در پی کشف آن هستند، مربوط به قتل یک زن و مرد جوان در ویلایی در حوالی رشت است. صبح چهارشنبه ۲۳ شهریورماه به پلیس گیلان گزارشی مبنی بر تیراندازی یک زن و مرد جوان در ویلایی واقع در منطقه پیربازار رشت رسید. دقایقی از این خبر گذشت که کارآگاهان در محل جنایت حاضر شدند. یکی از قربانیان زنی ۳۶ ساله به نام یاسمین بود که جسد مردی ۳۷ ساله در کنار وی دیده می شود. شواهد به دست آمده از صحنه جنایت حاکی از گذشت حدود ۸ ساعت از قتل این دو نفر بود. اما هنوز مشخص نشده است که عامل این جنایت چه کسی بوده و انگیزه این قتل چه بوده است. در این شرایط بنا به دستور بازپرس جنایی رشت، اجساد قربانیان به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات میدانی ادامه یافت.

در بررسی ها مشخص شد که یاسمین نوازنده و استاد سنتور بوده است. او اهل تفر است و مدتی بود که در این ویلای اجاره ای زندگی می کرد. همچنین شواهد نشان می داد که این جوان نامزد یاسمن نیز بوده و آنطور که نزدیکانشان گفته اند قرار بود به زودی با یکدیگر ازدواج کنند که این حادثه رخ داد. آخرین باری که چند نفر شب قبل مرد و زن جوان را دیده بودند و هیچ کس متوجه فعالیت مشکوکی نشده بود. هیچ یک از همسایه ها حتی متوجه تیراندازی یا درگیری نشدند. صبح روز چهارشنبه هنگامی که یکی از بستگان آنها چندین بار با آنها تماس گرفت و پاسخی دریافت نکرد، به خانه آنها رفت و با اجساد بی جان آنها مواجه شد و ماجرا را به پلیس گزارش داد. همزمان سرهنگ کریم فقیری سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان درباره آخرین روند رسیدگی به این پرونده به همشهری می گوید: از همان دقایق اولیه بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم پلیس آگاهی. به محل جنایت رسیدند و مدارک جمع آوری کردند. که در محل بود، تحقیقات ادامه یافت. وی ادامه می دهد: همکارانم در پلیس آگاهی به صورت شبانه روزی در حال انجام تحقیقات هستند و سرنخ هایی از پشت صحنه این جنایت به دست آمده است و امیدواریم به زودی این تحقیقات به پایان برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا