ورزشی

قول قهرمانی ندادم/ حقانیت ما در جام ملت‌ها ثابت شد

امیر قلانوی در نشست خبری پیش از سومین بازی تیمش در مرحله گروهی جام ملت های آسیا مقابل امارات گفت: خوشحالم جزو اولین تیم های صعود کننده بودیم. ما در بازی قبلی مقابل هنگ کنگ آمار بسیار خوبی داشتیم و توانستیم ۵۱۰ پاس و ۷۰ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشته باشیم. در این مسابقات دو بازی برگزار شد که تیم ها کمتر از ۱۰۰ پاس صحیح داشتند. یکی برای تیم هنگ کنگ بود که تیم ما اجازه نداد تیم حریف به این تعداد پاس برسد.

وی ادامه داد: تیم بد بازی می کند و تیمی که گل نمی زند دو موضوع جدا هستند. بازی خیلی خوبی مقابل هنگ کنگ انجام دادیم. آمار این را می گوید. آمار خوبی مقابل هنگ کنگ داشتیم.

در بازی با هنگ کنگ ۲ مشکل داشتیم

سرمربی تیم ملی ادامه داد: در بازی قبل دو مشکل در تیم ما وجود داشت. یکی افشای پاس های ساده و دیگری اشتباهات فردی بود که باعث شد تیم حریف موقعیت یابی کند. بدشانسی هم داشت. روزبه چشمی قصد دیگری داشت که بدشانسی آورد و پاس او به حریف برخورد کرد. در بازی قبل خیلی خوب بازی کردیم اما انتظار داشتیم از فرصت ها استفاده کنیم.

قلعه نویی تصریح کرد: ممکن است در بازی های دیگر دچار چنین موقعیت هایی نشویم. من از بازیکنانم تشکر می کنم زیرا آنها زحمت کشیدند. خوشحالیم که جزو سه تیم اول صعود کردیم. معتقدم اگر فلسطین و هنگ کنگ در گروه دیگری قرار می گرفتند به عنوان تیم سوم صعود می کردند. بازی ها این را نشان می دهند. خیلی ها می گفتند گروه ایران گروه آسانی است اما گروه ایران یکی از گروه های سخت بود.

با این آمار جای نقد دارد؟

سرمربی تیم ملی ایران درباره تقابل با امارات گفت: بازی با امارات حساس و مانند فینال است زیرا تقریبا سرگروه را مشخص می کند. با توجه به اینکه برای بازی بعدی استراحت بیشتری داریم، فردا با تمام توان به میدان می رویم. امیدواریم بازی خوبی انجام دهیم و نتیجه خوبی بگیریم. طبق آمار امارات پیشرفت بسیار خوبی داشته است. امیدوارم بتوانیم بازی خوبی انجام دهیم تا مردم را خوشحال کنیم. باید ببینیم در بازی چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی در خصوص انتقادات به عملکرد ایران بعد از بازی با هنگ کنگ گفت: انتقاد خوب است و به حل مشکلات کمک می کند. با این حال من طبق آمار صحبت کردم و وقتی تیمی این آمار را ارائه می کند جای نقد دارد؟ ما هم در تیممان ایراداتی داریم. مثلا در ضربات آخر بی دقت بودیم و جلوی زمین توپ های معمولی را لو دادیم اما انتقاد با تخریب خیلی فرق دارد. خیلی ها از ما انتقاد کردند که به مسابقات اردن رفته ایم. ببینید چهار تیمی که در آن تورنمنت شرکت کردند الان کجا هستند.

قالنویی افزود: گفتند چرا در مسابقات کفا شرکت کردی. دیروز قرقیزستان با ۹ بازیکن مقابل عربستان قرار گرفت اما ایران در این کشور پنج گل به ثمر رساند. حقانیت ما در این مسابقات ثابت شده است. ببینید سعودی ها بعد از بازی با قرقیزستان چطور جشن گرفتند اما ما مورد حمله قرار گرفتیم. این تفاوت ها را ببینید و متوجه شوید که مسائل چیست.

وی درباره دیر اضافه شدن سردار آزمون گفت: به جز آزمون که به دلیل مشکلات قراردادی دیر وارد شد، بقیه لژیونرها به موقع حاضر شدند. برخی از بازیکنان بازی های مهمی انجام دادند اما به تیم ملی پیوستند و با تمام توان برای ایران بازی می کنند. به نظر من تحلیل منصفانه ای دارید. بازیکنان ما بد نبودند و اگر گل های بیشتری می زدیم انتقادها این گونه نبود. بازیکنان باید در بهترین حالت خود باشند. حتی لیستی که ارائه کردیم مورد انتقاد قرار گرفت که دیدید حاج صفی چقدر خوب بازی کرد و نشان داد که انتقادات ما درست بوده است. با این حال سعی می کنیم بازی به بازی بهتر شویم.

مانچینی با تمجید از من در ایران دشمن پیدا می کند

سرمربی تیم ملی درباره تعریف و تمجید مانچینی از او گفت: این تمجید از مانچینی باعث می شود در ایران دشمنان زیادی پیدا کند. من و مانچینی تقریباً همسن هستیم و همیشه او را چه در زمان بازی و چه در زمان مربیگری دنبال می کردم. بازی عمان و عربستان را دیدم و متوجه شدم او تیمش را جوان کرده و چهره های خوبی در تیمش ساخته است. عربستان تیم بسیار خوبی است و یکی از شانس های قهرمانی است. از او تشکر می کنم و امیدوارم کشورهای همسایه به ویژه روابط ایران و عربستان نزدیکتر و برادرانه شود تا همه در آرامش و آرامش از فوتبال لذت ببریم.

به جز مجید حسینی بقیه بازیکنان آماده هستند

وی درباره مصدومیت تیم ملی ایران گفت: مصدومیت جزو مسابقات است و سایر تیم ها هم مصدومیت های زیادی داشتند. سپاهان و پرسپولیس بازی های فشرده ای انجام می دادند و مراقب بودیم ملی پوشان این دو تیم آسیب نبینند. ما برنامه ریزی کردیم و باید از تیم پزشکی خود تشکر کنم. به جز مجید حسینی بقیه بازیکنان آماده هستند و مصدومیت آنها برطرف شده است.

انتخاب های عزیزی خوب نبوده است

قلعه نویی درباره اطلاعات و مسائل فنی که خارج از تیم به بیرون درز کرده است، گفت: راستش را بخواهید نظر خاصی ندارم و تازه متوجه این موضوع شدم. به هر حال مردم حق دارند نظرشان را بگویند. اخبار یک گروه باید محرمانه بماند و شاید اگر مطرح شده به نفع تیم بوده است. خداداد عزیزی چند ماهی است که با ما بوده و من او را دوست دارم. عزیزی می تواند به یکی از بهترین مربیان لیگ تبدیل شود و انتخاب های او خوب نبوده است. اگر می گفت جلسات فنی تیم، شاید برای خودش دلیلی داشت.

وی ادامه داد: از خود بپرسید. خداداد عزیزی بعد از جدایی با من تماس گرفت و با هم صحبت کردیم. اگر نظر می داد حتما صلاح از تیم پرسیده بود. هیچ مشکل فنی و امنیتی وجود ندارد. شاید عزیزی بخواهد در مورد برخورد کادر فنی صحبت کند و به نظر من این بد نیست. من از او انتقاد نمی کنم و عیبی هم ندارد.

ما در مسابقات ایده آل وارد نشدیم

سرمربی تیم ملی درباره برنامه ریزی این تیم در مرحله حذفی گفت: ابتدا برنامه نحوه ورود یک تیم به مسابقات است. فکر نمی‌کنم وارد مسابقات ایده‌آل شویم. البته از آقای تاج و مسئولین تشکر می کنم. در کل از شرایط راضی بودم. برنامه دوم تمرکز تیمی و مسائل روحی-روانی است و در نهایت بحث فنی وسط می آید. اگر نقد غیرمنصفانه ای صورت بگیرد، به هر حال خرده پاها وارد تیم می شود اما در هر صورت سعی می کنم بازیکنانم را متحد کنم و این اتحاد بسیار مهم است. بازیکنان ما به این مهم رسیدند و سران تیم تلاش می کنند یکپارچگی را حفظ کنند.

وی در پایان افزود: بالاخره فوتبال همین است و من هم روز اول گفتم. من قول قهرمانی ندادم و هیچ تیمی هم این قول را نداده است. باید بازی به بازی جلو برویم و از بازی با بورکینافاسو سعی کردیم طوری برنامه ریزی کنیم که بازیکنان را در شرایط ایده آل در مسابقات حذفی قرار دهیم. جا دارد از همکارانم که بسیار تکنیکی هستند تشکر کنم. همه تلاش می کنند و فکر می کنم در مرحله حذفی شرایط بدنی بهتری داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا