ترندهای روز

قوه‌قضاییه خواستار استرداد «بهنام نجفی» از امارات به ایران شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به وزیر امور خارجه خواستار تسریع و پیگیری روند استرداد «بهنام نجفی» شد. متهم به کلاهبرداری سازمان یافته در خرید و فروش حواله خودروهای کلان به کشورمان.

فارس در این خبر نوشت: وی در این نامه با اشاره به افزایش تعداد شاکیان نجفی گفت: متهم نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و هزار و ۲۸۴ نفر اردیبهشت در ماه ۱۴۰۲ شکایت کردند. علیه این متهم و شبکه مرتبط با موضوع مذکور.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه ادامه داد: متهم با ثبت شرکت جعلی در امارات موفق به اخذ اقامت موقت شده و ۱۸ نفر از شرکا و معاونان وی که تاکنون موفق به فرار از کشور نشده بودند دستگیر شدند.

غریب آبادی در ادامه به اهمیت این پرونده اشاره و تاکید کرد: موضوع استرداد این متهم که گفته می شود در بازداشت به سر می برد با توجه به تعداد بالای شاکیان و مالباختگان و عوارض ناشی از آن نیازمند پیگیری ویژه است. رفتار مجرمانه او بر امنیت روانی جامعه. دارد.

وی از وزیر امور خارجه خواست تا با استفاده از ظرفیت های لازم و ویژه وزارت امور خارجه در این زمینه نسبت به استرداد این فرد کلاهبردار و محاکمه وی اقدام فوری و جدی انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا