اخبار اقتصاد ایران

قوه قضائيه جلو تخلف بزرگ و جدید یک چهره مشهور اقتصادی را گرفت

مدتی است که دستگاه قضایی در راستای حفظ حقوق عامه و محیط زیست کشور فعالیت گسترده ای را در جنگل های شمال کشور آغاز کرده و در این راستا یکی از مهم ترین اقدامات حفاظتی در منطقه ای آغاز شده است. در شهرستان نوشهر صبح دیروز که زنگ خطر سوء استفاده کنندگان را به صدا درآورد. از محیط و زمین […]

مدتی است که دستگاه قضایی در راستای حفظ حقوق عامه و محیط زیست کشور فعالیت گسترده ای را در جنگل های شمال کشور آغاز کرده و در این راستا یکی از مهم ترین اقدامات حفاظتی در منطقه ای آغاز شده است. در شهرستان نوشهر صبح دیروز که زنگ خطر سوء استفاده کنندگان را به صدا درآورد. از محیط و زمین های جنگلی و دشتی به صدا درآمده است.
بر اساس این گزارش، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۱۰۰۰ دشت به وسعت چندین هکتار در جنگل های شمال کشور به شرط عدم تغییر کاربری در اختیار افراد قرار گرفت.
اما متأسفانه برخی از این اراضی دشتی به مساحت چند هکتار در سال های گذشته مورد سوء استفاده عده ای سودجو قرار گرفته و در یکی از این دشت های یک چهره معروف اقتصادی با تغییر کاربری غیرمجاز اقدام به ساخت و ساز کرده است. .
به همین منظور و در راستای تعریف ماموریت بسیار مهم در قوه قضائیه برای حفظ حقوق عامه، مدتی است که نظارت بر وضعیت اراضی مذکور در دستور کار قرار گرفته است.
در یکی از پرونده های بررسی شده مشخص می شود فرزندان یکی از چهره های معروف اقتصادی که سابقه محکومیت دارد در سال ۱۴۰۰ با تغییر کاربری یکی از اراضی دشتی به مساحت چند هکتار را برای ساخت و ساز آماده کرده اند و ساخت و ساز در این زمین ها چندان آغاز شده است. پیش. .
با تشکیل پرونده قضایی مشخص می شود که برخی افراد و نهادها در اعطای مجوز غیرقانونی به این گروه همکاری کرده و کار ساخت و سازهای غیرمجاز در این محدوده وسیع را تسهیل کرده اند.
در ادامه به منظور جلوگیری از تخلف، برای کلیه افراد و سازمان هایی که در این طرح تخلف کرده اند، پرونده قضایی تشکیل و تحقیقات در دست بررسی است.

ویلاهایی با پیش فروش هر کدام ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان
یکی از موارد جالب و مهم در این مورد ارزش ویلاهای نیمه ساخته است که نشان از وجود فساد بسیار گسترده و مهم در این منطقه از جنگل های شمال کشور دارد.
با ورود مقام قضایی به پرونده و انجام تحقیقات مشخص شد برای ۶۴ ویلا غیرمجاز در حال ساخت مبلغی بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان به عنوان پیش خرید در نظر گرفته شده و معامله انجام شده است.
در همین راستا روز گذشته با حضور مقامات عالی قضایی از جمله قاضی سراج معاون سیاسی رئیس قوه قضائیه و
خرم آبادی مشاور قضایی رئیس قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری مازندران برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی عملیات تخریب ۶۴ ویلا غیرمجاز در شهرستان نوشهر را آغاز کرد.
رسیدگی به وضعیت ۱۰۰۰ هکتار از اراضی دشت مازندران تک به تک آغاز شده و در صورت تخلف تمامی آنها تخریب می شود.
رئیس کل دادگستری مازندران در این خصوص با اشاره به اجرای قانون حمایت از کاربری های کشاورزی از تخریب ۶۴ ویلا که به صورت غیرمجاز در اراضی کشاورزی روستای ملکر نوشهر در حال ساخت بودند، اعلام و اظهار کرد: این موارد ۶۴ واحد ویلای غیر مجاز می باشد. در یکی از زمین های جنگلی و دشتی شهرستان نوشهر به مساحت ۱۰ هکتار به صورت غیرقانونی ساخته شده و با ورود دستگاه قضایی و با هزینه متخلف دستور تخریب، تخریب و جمع آوری کلیه ساخت و سازهای شهر صادر شد. این ساختمان های غیرقانونی اقدام شده و با اجرای کامل حکم در روزهای آتی زمین به حالت سابق برمی گردد.
وی همچنین تصریح کرد: برای افرادی که بدون رعایت ضوابط و مقررات قانونی اقدام به تغییر کاربری جنگل، دشت، کشاورزی و منابع طبیعی و ملی و ساخت و سازهای غیرمجاز در استان مازندران کرده اند مناسب است. و مدارک جمع آوری کند، در غیر این صورت دستگاه قضایی در راستای راهبرد اساسی خود برای مبارزه با هرگونه جرم و فساد، سریع و قاطعانه اقدامات قانونی را انجام خواهد داد.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری یادآور شد: در رابطه با موضوع امروز پرونده ای در مرکز استان تشکیل و در این رابطه تعدادی دستگیر و تحقیقات لازم انجام شده و نتیجه آن این پرونده متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسید.
رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: هموطنان عزیز باید قبل از خرید ملک و یا شروع عملیات ساختمانی نسبت به دریافت استعلامات لازم از مراجع ذیربط اقدام لازم را انجام داده و قوانین و مقررات ساخت و ساز را به شدت رعایت کنند تا دچار مشکل و خسارت نشوند. نباش
حجت الاسلام والمسلمین اکبری با بیان اینکه مواهب غنی الهی استان مازندران باید حفاظت و حراست شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی افراد بدون رعایت ضوابط و مقررات قانونی با تغییر کاربری و وارد آوردن خسارت به طبیعت اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده اند. منابع و متقاعد شدند که دستگاه قضایی با این متخلفان برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

بررسی موردی اراضی جنگلی و دشتی
این گزارش حاکی است؛ اقدام دستگاه قضایی که از گذشته آغاز شده و امروز در خصوص یکی از اراضی به نتیجه رسیده است، همچنان ادامه دارد و هشداری برای سایر افرادی است که با تغییر کاربری غیرمجاز از این اراضی، قصد سوء استفاده از محیط زیست کشور را دارند. . لازم به ذکر است بررسی موردی اراضی واگذار شده آغاز شده و نتیجه بررسی دستگاه قضایی در این زمینه به اطلاع عموم خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا