ترندهای روز

قوی‌ترین جاندار در روی زمین کدام است؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

شایستگی فکری راز موفقیت بشر به عنوان یک گونه باشد، اما در دنیای حیوانات هیچ چیز جذاب‌تر از قدرت فیزیکی و نیروی وحشیانه نیست. چون حشره ای هست که اگر بدن انسان داشت ۶ اتوبوس دو طبقه را به یکباره بلند می کرد.

در بسیاری از موارد، تنها قوی‌ترین نمونه‌ها فرصت جفت‌گیری پیدا می‌کنند و قدرت بدنی را به یک ویژگی ضروری در میان حیوانات تبدیل می‌کنند. اما به راستی کدام موجودات قدرتی قوی تر از «خر و اسب» افسانه ای ضرب المثل ها دارند؟

بزرگترین و قوی ترین موجودات

از شیر گرفته تا خرس های قطبی، حیوانات زیادی وجود دارند که به دلیل اندازه و قدرت خود شناخته شده اند، با این حال، تعیین قدرت دقیق هر گونه همچنان چالش برانگیز است.

به عنوان مثال، گزارش شده است که خرس های گریزلی ممکن است قدرت بیشتری نسبت به پسرعموهای قطبی خود داشته باشند، اما هیچ کس به طور قطع نمی داند که هر یک از گونه ها چقدر وزن می توانند حرکت کنند.

در یک سری آزمایش‌هایی که برای یک مستند نشنال جئوگرافیک انجام شد، محققان دریافتند که یک خرس گریزلی می‌تواند یک سطل زباله ۳۱۵ کیلوگرمی را «مانند یک توپ فوتبال ساحلی» به اطراف پرتاب کند، در حالی که یک انسان بالغ متوسط ​​می‌تواند. استحکام آن بین ۲.۵ تا ۵ کیلوگرم است.

با این حال، خود دانشمندان اعتراف می کنند که هرگز شاهد واکنش خرس گریزلی در هنگام عصبانیت نبوده اند. آنها فرض می کنند که وقتی حیوان تحریک می شود، احتمالاً نیروی بسیار بیشتری از آنچه قبلاً مشاهده شده اعمال می کند.

قوی ترین موجود روی زمین کدام است؟یک خرس گریزلی (چپ) و یک خرس قطبی (راست)

در همین حال، گوریل های پشت نقره ای قوی تر از هر خرس روی این سیاره هستند. این میمون های بزرگ به لطف بازوهای فوق العاده قدرتمندشان – که برای راه رفتن، بالا رفتن و تاب خوردن از آن استفاده می کنند – می توانند ۸۰۰ کیلوگرم وزن مرده را بلند کنند.

با این حال، فیل بوته‌ای آفریقایی قوی‌ترین فیل در بین این حیوانات است که طبق گزارش‌ها تا ۹۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد. این پستانداران عظیم الجثه می توانند هر ماشین و درختی را با استفاده از ۴۰۰۰۰ ماهیچه و تاندون در تنه آویزان خود بلند کنند.

با کمال تعجب، فیل آفریقایی حتی قوی تر از بزرگترین حیوان روی کره زمین، نهنگ آبی است. با تجزیه و تحلیل جرم و اندازه ماهیچه ۲۲ گونه مختلف نهنگ، محققان محاسبه کردند که نهنگ آبی غول پیکر تنها می تواند حدود ۶۳۰۰ کیلوگرم نیرو اعمال کند.

این باعث می شود که فیل قهرمان بی چون و چرای قدرت در خشکی و دریا شود.

قوی ترین موجود روی زمین کدام است؟گوریل نقره ای

اندازه اصلا مهم نیست

در حالی که فیل بوته ای غول پیکر آفریقایی ممکن است بتواند وزن بیشتری نسبت به هر حیوان دیگری جابه جا کند، تنها می تواند یک و نیم برابر وزن بدن خود حرکت کند. از این منظر، فیل آفریقایی در مقایسه با حشرات خاص بسیار ضعیف است.

به عنوان مثال، گونه‌ای از سوسک‌های سرگین، که به نام سوسک شاخدار نیز شناخته می‌شود، می‌تواند ۱۱۴۱ برابر وزن بدن خود را حمل کند، که آن را به قوی‌ترین حیوان روی کره زمین تبدیل می‌کند.

سایر موجودات کوچک با قدرت استثنایی نسبت به اندازه خود عبارتند از مورچه های برگ برش و سوسک کرگدن که هر دو دارای اسکلت بیرونی سخت و فشرده هستند.

قوی ترین موجود روی زمین کدام است؟سوسک سرگین غلتان

تخمین زده می‌شود که اگر سوسک سرگین به اندازه یک انسان بود، می‌توانست ۶ اتوبوس دو طبقه را بلند کند، که به نظر می‌رسد کنترل آن حتی برای هوش پیشرفته ما نیز دشوار است.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا