اخبار اقتصاد ایران

قیمت‌گذاری بلیت هواپیما آزاد شد

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی از تصمیم دیوان عدالت اداری مبنی بر ممنوعیت دخالت دولت در قیمت گذاری بلیت هواپیما خبر داد.

«حسین مذنب» در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: خدا خودش گواه است که تا جایی که توانستیم ایستادیم، هر کاری از دستشان برمی آمد انجام دادند، چندین بار از ما شکایت کردند، اما ما برای یک مدت کوتاهی نکردیم. لحظه ای در دفاع از حقوق شهروندان؛ دیوان عدالت اداری حکم قطعی خود مبنی بر عدم دخالت دولت در قیمت گذاری بلیت هواپیما را اعلام کرد، شرمنده شما هستیم…».

وی افزود: رای مذکور صادر شد (۳۰ دی ۱۴۰۲) چون دفاع از حقوق شهروندان را وظیفه خود دانستیم با دستور وزیر از تمام اختیارات قانونی خود حتی در راستای ماده ۹۱ قانون استفاده کردیم. پیگیر ابطال رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری بودیم. تا جایی که حکم تعلیقی اجرا شد. اما پس از گذشت ۶ ماه، هیئت تخصصی تصمیم هیئت عمومی را خلاف قانون ندانست.

به گزارش ایرنا، شرکت های هواپیمایی داخلی از دیرباز آذر ۱۴۰۲ با استناد به رای دیوان عدالت اداری اقدام به افزایش قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی کردند و وزارت راه و شهرسازی با ارسال نامه ای مبنی بر اعمال ماده ۹۱ برای رای دیوان، و رئیس دیوان رای را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورد تا پس از برگزاری جلسات کارشناسی مجدداً رای نهایی اعلام شود.

در ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ رئیس دیوان عدالت اداری در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی، درخواست اعمال ماده ۹۱ قانون در مورد رای فوق الذکر هیات کارشناسی را از نظر قانونی قابل اعتراض ندانست. بر اساس شکایت برخی شرکت های هواپیمایی، دیوان عدالت اداری اعلام کرد ستاد تنظیم بازار مجاز به تعیین نرخ در حوزه حمل و نقل هوایی داخلی نیست./ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا