قیمتگذاری خودرو به خودروسازان واگذار شد؟ / فرمول شاخص رقابتپذیری در خدمت افزایش بهای خودرو
قطعنامه ۵۴۳ شورای رقابت تغییر یافت. بر این اساس ، برخی از مفاد این راه حل ، مانند مسدود کردن پول برای ثبت نام خودرو ، از بین رفت و فرمول شاخص رقابتی نقش اساسی در روند جایزه خودرو داشته است.
براساس اخبار تجاری ، قطعنامه ۵۴۳ شورای رقابت بیش از ۱۱ شهریور امسال اصلاح شده است. اگرچه دستورالعملهای کلی در حال لازم الاجرا بودن است ، اما برخی از مقررات تغییر کرده اند. به عنوان مثال ، برخی از مفاد ثبت نام کنندگان خودروها دستخوش تغییراتی شده اند. علاوه بر این ، فرمول شاخص رقابتی در فرآیند غرور خودکار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
طبق ماده ۴ این قانون ، سن متقاضیان خودرو ۱۸ سال است. متقاضیانی که محاسبه نویسنده را در ۲۴ ماه گذشته در ۲۴ ماه گذشته به ایران خاترو و سایپا منتشر کرده اند یا محاسبه نویسنده را در ۲۴ ماه گذشته صادر کرده اند ، نباید در برنامه فروش خودرو شرکت کنند.
علاوه بر این ، متقاضیان دارای پلاک فعال و طول عمر خودرو کمتر از پنج سال قدمت دارند ، بدون ماشین. شایان ذکر است که صلح در قرارداد خرید خودرو امکان پذیر نیست و این مقاله فقط در معرض متقاضیان عادی و سایر متقاضیان نیست. با این حال ، تنها تغییر در مفاد این ماده ، از بین بردن نیاز به مسدود کردن پول در فرآیند ثبت نام است.
اگرچه این یک گام مهم برای کاهش چالش خریداران و صدمات بانکی است ، اما هنوز موانع زیادی برای خریداران وجود دارد. در حالی که بیشتر اتومبیل های داخلی در طرح های فروش و نوسازی مادران اتومبیل های فرسوده ارائه می شود ، هنوز محدودیت های زیادی برای خریداران عادی وجود دارد.
این امر باعث افزایش فروش و فروش مادران و اتومبیل های فرسوده در سالهای اخیر شده است ، اما اکنون که قیمت این خودرو به طرز چشمگیری افزایش یافته است و بازار آزاد کشش کافی برای افزایش قیمت ها ندارد ، معامله این خودرو به طرز چشمگیری کاهش یافته است. در چنین شرایطی که تعداد متقاضیان ثبت نام خودرو کاهش یافته است ، لازم است موانع دیگر را برای کاهش چالش های مصرف کنندگان معمولی از بین ببرد. از آنجا که ادامه محدودیت های ثبت نام تنها مبنای رشد بازارهای غیررسمی است.
قیمت ماشین آزاد شد؟ / فرمول فرمول شاخص رقابت در بشریت
در قطعنامه ۵۴۳ شورای رقابت ، موضوع رقابت بودن خودرو از اهمیت ویژه ای برخوردار است. قیمت های اتومبیل که قبلاً با ایستگاه های پشتیبانی سازمان ، هیئت رقابت و وزارت بهداشت به یک مسیر در حال تغییر نیاز داشتند ، اکنون در روند کلی خود تغییر کرده است. با این حال ، از آنجا که ماده ۲ این قطعنامه ، با این حال ، اتومبیل های مسافر و مجمع اختصاصی انتظار نمی رود. بنابراین ، تنها ساخت و ساز مکانیسم نظارتی آنها تغییر کرده است.
طبق معیارهای جدید ، شرکت های تولید کننده سازمان باید مدرک خود را ارائه دهند تا سازمان بتواند ظرف یک ماه قیمت ها را محاسبه کند و نتیجه را از طریق سیستم ۱۲۴ منتشر کند. قرار دادن قیمت در این سیستم یک اعلامیه رسمی است.
در این شواهد ، شاخص رقابت در روند تعیین قیمت نقش برجسته تری دارد. بر این اساس ، وزارت بهداشت موظف است قیمت پیشنهادی را برای تولید کنندگان خودرو خانگی با سه مدل خارجی مشابه تطبیق دهد و رقابت را بر اساس جداول موجود در کد محاسبه کند. طبق این معیار ، محصول مشمول قیمت جدید نیست.
اگرچه اتومبیل هایی با کمتر از ۱۵ منفی پس از فرمول شاخص رقابتی از قیمت جدید خارج می شوند ، این بند می تواند اتومبیل هایی با شاخص رقابت کم را برای کاهش قیمت هدایت کند. از آنجا که برخی از اتومبیل های موجود در بازار ایران ، به ویژه در اتومبیل های مونتاژ ، با قیمت بسیار بالاتری نسبت به بازارهای همسایه معامله می شوند.
به عنوان مثال ، اگر مقادیر درخواست شده در فرمول شاخص رقابتی با میانگین قیمت یک ماشین ملاقات در سه اتومبیل همسایه و قیمت نهایی تولید خودرو پر شود ، شاخص رقابتی برخی از اتومبیل های بازار ایران بسیار بالاتر از ۱۵ منفی خواهد بود. بعد از اینکه شورای رقابت بازار خودروهای تولیدی و مونتاژ را شناسایی کرد ، امیدوار است که نه تنها فرمولی را فراهم کند که منجر به افزایش قیمت خودروها شود و مکانیزمی را برای تطبیق قیمت های بالا برای ایجاد عدالت بیشتر در بازار پیش بینی می کند.
علاوه بر این ، این فرمول برای برخی از اتومبیل های اقتصادی قابل اعتماد نیست. به عنوان مثال ، از کجا می توانید سه نمونه خارجی از محصولات Saipa و Iran -Krodro را پیدا کنید؟ آیا قیمت تولید کنندگان اتومبیل داخلی به بازارهای ونزوئلا و عراق صادر می شود؟ با توجه به بررسی گزارشگر ، لازم به ذکر است اخبار تجاریسایپا کوییک هزینه آن حدود ۶۰۰۰ دلار آمریکا در بازار ونزوئلا است. آیا می تواند کوییک آیا بازار ونزوئلا معیار رقابت بود؟ این ابهامات نشان می دهد که فرمول فعلی ممکن است به جای ارتقاء رقابت واقعی ، به ابزاری برای توجیه قیمت های داخلی تبدیل شود.
در مراحل بعدی خود ، انتظار می رود که هیئت رقابت در مراحل بعدی خود در مراحل بعدی خود برای کاهش شکاف بین مصرف کنندگان و سازمان های دولتی با شفاف تر رقابت کند.
برای نمایش متن کامل شورای رقابت ۵۴۳ اینجا را کلیک کنید. همچنین برای ادامه خواندن گزارش “Prizestrongs برای وسایل نقلیه؟” در اخبار تجاری بخوانید