اخبار اقتصاد ایران

قیمت آپارتمان های نقلی در تهران

با وجود جهش های پی در پی در قیمت مسکن، همچنان می توان در مناطق مختلف تهران با سرمایه نسبتا کم، آپارتمان های نقلی با امکانات و عمر متوسط ​​را خریداری کرد. البته در مناطق میانی و بالا نیز خرید این آپارتمان های نقلی نیازمند چندین میلیارد تومان سرمایه است.

به گزارش همشهری آنلاین، با قیمت های روز خرید یک آپارتمان قابل قبول در تهران و اکثر کلان شهرها نیازمند چندین میلیارد تومان سرمایه است; اما اگر کسی فقط بر خانه دار شدن تمرکز کند و از ایده آل های خود دور شود، می تواند گزینه های جذابی را در بازار پیدا کند.

با جهش های پی در پی قیمت مسکن در نیمه دوم دهه ۹۰، خرید یک خانه ایده آل برای بسیاری از متقاضیان مصرف کننده غیرممکن شده است. اما هنوز هم برای آن دسته از افرادی که می خواهند با خرید یک خانه مناسب شانس خود را برای تحویل خانه بهتر در آینده امتحان کنند. چیزهایی در بازار وجود دارد که می تواند گزینه خوبی برای سرمایه گذاری باشد و به عنوان یک خانه موقت در ابتدای زندگی مورد استفاده قرار گیرد.

بررسی قیمت پیشنهادی آپارتمان های با عمر متوسط ​​و زیربنای حدود ۴۵ متر مربع حاکی از آن است که در شهر تهران منطقه ۱۸ مناسب ترین منطقه برای خرید آپارتمان با سرمایه کم است و پس از آن مناطق ۱۹، ۱۶، ۱۵ و ۱۷ شرایط خوبی دارند. در صورتی که متقاضی بتواند تا سقف ۳ میلیارد تومان سرمایه اعم از وام مسکن و رهن آپارتمان مورد نیاز را تامین کند، تقریباً در نیمی از مناطق تهران می تواند یک آپارتمان ۴۵ متری خریداری کند.

پیش نیازهای خرید خانه با سرمایه کم

اولین اصل برای خرید آپارتمانی که نیاز به سرمایه کمی دارد این است که متقاضی دایره جغرافیایی مورد نظر خود را برای تامین مسکن توسعه دهد و به خصوص روی محله های جنوبی و شهرهای جدید حومه شهر حساب کند. نکته دیگر امکاناتی مانند پارکینگ و آسانسور است که حذف هر کدام هم می تواند هزینه را کاهش دهد و هم اقلام بیشتری را به لیست خرید اضافه کند.

گرفتن وام زوجین و رهن خانه در سال اول نیز یکی از راهکارهایی است که قدرت خرید متقاضی خرید این واحدهای مسکونی را به شدت افزایش می دهد. پس اگر قصد دارید به هر قیمتی خانه بگیرید، ابتدا به این شرایط فکر کنید و تا حد امکان با آن مقابله کنید.

تمرکز بر آپارتمان قدرالشام کلنگی

آمارهای بانک مرکزی حاکی از آن است که در سال های اخیر همزمان با افزایش قیمت مسکن، گرایش متقاضیان خرید واحدهای با عمر طولانی افزایش یافته است. این واحدها نسبت به واحدهای نوساز و با عمر کوتاه بسیار ارزانتر هستند و در صورت مناسب بودن ارزش زمین آنها می تواند گزینه جذابی برای سرمایه گذاری باشد.

البته این مورد بیشتر مناسب کسانی است که قدرت خریدشان از حداقل سرمایه موضوع این گزارش بیشتر است؛ اما می تواند برای بسیاری از واحدهای حمل و نقل ارزان نیز صدق کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا