بانک و بیمه

قیمت ارز اربعین| دلار مبادله‌ای کاهش یافت

بر اساس گزارش های بازار، معاملات امروز (چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳) در مرکز مبادلات ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با نرخ ۴۹۰۰۰ ۵۸ تومان و حواله دلاری نیز با کاهش ۴۵۰۰۰۲۱۴ تومانی نسبت به روز کاری قبل معامله می شود.

قیمت هر اسکناس یورو در صرافی ایران نیز به ۵۴ هزار و ۴۸۱ تومان افزایش یافته و نرخ انتقال یورو نیز به ۵۰ هزار و ۲۱۳ تومان رسیده است.

از سوی دیگر اسکناس درهم امارات با کاهش نسبت به روز کاری گذشته ۱۳ هزار و ۳۵۸ تومان ارزش گذاری شد و نرخ انتقال درهم ۱۲ هزار و ۳۱۱ تومان است.

امروز قیمت صد دینار عراق در صرافی ۳۶۷۱۴ ریال است. زائران اربعین برای خرید ۲۰۰ هزار دینار باید حدود ۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بپردازند.

از ۷ مرداد زائران اربعین ماه تا ۳ شهریور می توانند پس از ثبت نام در سامانه سماح، ۲۰۰ هزار دینار ارز اربعین را با نرخ مبادله ای ۷ بانک عامل دریافت کنند.

فروش ارز اربعین امسال به دو صورت آنلاین و حضوری انجام می شود. بنابراین ارز اربعین در ۳۰۲ شعبه بانک ملی ایران، ۱۳۸۶ شعبه و باجه پست بانک، ۲۸۰ شعبه بانک ملت، ۲۲۱ شعبه بانک صادرات، ۱۸۹ شعبه بانک سپه به زائرین اربعین حسینی (ع) ارائه می شود. ۱۰۶ شعبه بانک تجارت و ۶۳ شعبه بانک پارسیان.

نکته مهم: “متقاضیانی که قصد خرید ارز اربعین را دارند باید ابتدا در سامانه سماح ثبت نام کنند و ثبت نام آنها با موفقیت انجام شده باشد. ثبت نام در این سامانه از ۲۶ تیرماه مصادف با روز اول محرم آغاز شد.

مدارک لازم برای خرید ارز زیارتی اربعین عبارتند از: کارت ملی و شناسنامه (برای زائران بین ۵ تا ۱۵ سال به جای کارت ملی باید اصل شناسنامه ارائه شود). کارت بانکی؛ شماره تلفن (سیم کارت باید به نام متقاضی باشد)؛ سرپرستان خانوارهایی که قصد سفر به کربلای معلی را به همراه خانواده خود دارند، می توانند با استفاده از مدارک شناسایی و اعضای خانواده خود، ارز اربعین را از شعب بانک ها خریداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا