ترندهای روز

قیمت ایگوانا و میمون خانگی نجومی شد!

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

روزنامه جام جم قیمت نجومی فروش حیوانات برای نگهداری در خانه را اعلام کرده است.

قیمت ایگوانا و میمون خانگی نجومی شد!

این روزنامه نوشت:

همزمان با انتشار تصاویر نگهداری از حیوانات وحشی در منزل، تعداد تبلیغاتی که در آن انواع حیوانات وحشی به فروش می رسد نیز افزایش یافته است، به طوری که با جستجو در اینترنت و شبکه های اجتماعی، سایت ها و شبکه های زیادی را می بینیم که اقدام به فروش می کنند. حیوانات خانگی مانند ایگوانا و میمون میلیون ها و گاهی اوقات گزاف خرج می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به عنوان خریدار با یکی از این فروشگاه های عرضه کننده انواع حیوانات خانگی تماس گرفتیم و در مورد قیمت ایگوانا صحبت کردیم. این فروشنده با توضیح در مورد انواع ایگوانا گفت: ایگوانا در رنگ های مختلف قیمت های متفاوتی دارد. به عنوان مثال ایگوانای سبز که ارزان ترین نوع آن است ۸ میلیون و ایگوانای زرد که گران ترین نوع آن است ۲۰ میلیون قیمت دارد. این فروشنده در خصوص سن و جثه این حیوان افزود: ایگواناهای ما توله دو تا دو ماه و نیم هستند و اندازه آنها حدود ۴۰ تا ۴۵ سانتی متر است.

در تهران و در ضلع غربی بزرگراه آزادگان، بازار بسیاری از این حیوانات ممنوعه بسیار داغ است. به عنوان مثال طبق یک گزارش، یک بچه میمون در این بازار بیش از ۱۳-۱۲ میلیون قیمت دارد. در مورد قیمت خرید شیر، پلنگ و خرس، قیمت های غیر رسمی بسیار متفاوت است. خرید توله های این حیوانات از ۲۵۰ میلیون به بالا اعلام شده است. جدا از هزینه خرید این حیوانات، موضوع بعدی هزینه نگهداری این حیوانات با توجه به رژیم غذایی آنهاست.

به عنوان مثال به گفته دکتر هومان ملوک پور، جراح دامپزشکی، یک شیر با وزن حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ کیلو به طور متوسط ​​در روز به ۱۱ کیلو گوشت نیاز دارد و یا یک ببر بالغ هر دو روز به حدود ۱۷ تا ۱۸ کیلو گوشت خام نیاز دارد. علاوه بر غذا باید به نیاز سایر حیوانات نیز توجه شود، مثلاً حیوان هر روز از یک نوع گوشت استفاده نکند و در غذای این حیوانات تنوع وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا