اخبار اقتصاد ایران

قیمت تضمینی خرید برنج مشخص شد؛ حداقل 85 هزار تومان!

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در رشت گفت: امسال برای خرید برنج با قیمت تضمینی به هر میزانی محدودیتی وجود ندارد و این کار با کمک اتحادیه های روستایی و بانک ها انجام می شود.

افق میهن به نقل از صداوسیما، رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در نشست مشترک با سازمان جهاد کشاورزی و اتحادیه های برنج و تعاون روستایی گیلان که در رشت برگزار شد، گفت: خرید برنج امسال به صورت تضمینی. قیمت هر مقدار ما هیچ محدودیتی نداریم و این کار با کمک اتحادیه های روستایی و بانک ها انجام می شود.
ایوب از برنامه ریزی برای صادرات برنج پرمحصول که با ذائقه مردم گیلان و ایران سازگاری ندارد خبر داد و افزود: بر اساس زنجیره مصرف، قیمت برنج هفته آینده در جلسه ای در تهران تعیین می شود.
نماینده شهرستان آستانه اشرفیه در شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی در این جلسه گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید برنج و با همکاری بانک ها ۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. تومان برای سازمان های خصوصی در نظر گرفته شده است. برنج را اختصاص دادیم.
ابراهیم نجفی همچنین از تخصیص اعتبار از طریق سازمان تعاون روستایی کشور برای خرید برنج خبر داد و افزود: این حمایت ها با هدف رفع مشکلات برنج کاران است تا بتوانند با خیال راحت محصول خود را در سال جاری با قیمت مناسب به فروش برسانند.
کیوان حسن پور لسکوکلایی مدیرعامل تعاون روستایی گیلان نیز گفت: قیمت پایه خرید برنج ۸۵ هزار تومان است که البته قیمت نهایی خرید تضمینی هفته آینده مشخص می شود.
این روزها برنج کاظمی و هاشمی در بازار گیلان بین ۷۰ تا ۱۲۰ هزار تومان خرید و فروش می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا