اخبار اقتصاد ایران

قیمت تیگو ۹ چقدر است؟




تیگو ۹ جدید با قیمت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان معرفی شد

طراحی چری تیگو ۹ مدل ۲۰۲۵ ترکیبی از لوکس بودن و کاربردی بودن را ارائه می دهد. تیگو ۹ دارای جلوپنجره شش ضلعی، چراغ های سراسری و چرخ های چند پره است. اندازه چری تیگو ۹ مدل ۲۰۲۵ نسبت به مدل ۲۰۲۴ بدون تغییر باقی مانده است.

قدرت تولید همچنان توسط یک موتور ۲ لیتری توربو متصل به گیربکس ۷ سرعته DCT یا ۸ سرعته اتوماتیک Aisin تامین می شود. خروجی موتور بنزینی ۲۵۷ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است. تمام تریم ها دیفرانسیل جلو هستند.

در داخل چری تیگو ۹ مدل ۲۰۲۵ همچنان به فرمان چندکاره D شکل مجهز شده و کیلومترشمار و نمایشگر مرکزی در یک مجموعه و در کنار هم قرار گرفته اند. هر دو طرح ۲ + ۳ پنج نفره و ۲ + ۳ + ۲ هفت نفره برای انتخاب در دسترس هستند.
از دیگر امکانات این خودرو می توان به سانروف پانوراما، درب عقب برقی، سنسور باران، تنظیم برقی شش جهته صندلی راننده و تنظیم برقی چهار جهته صندلی دانش آموز، گرمکن صندلی های جلو، شارژ بی سیم ۵۰ واتی، روشنایی محیط، رادار و … اشاره کرد.

Chery Tigo 9 C-DM یک پلاگین هیبریدی جدید از سری Tigo 9 است. ظاهر این مدل مشابه نسخه استاندارد است و تنها تفاوت آن اضافه شدن دو رنگ سبز جدید و نوشته C-DM برای نشان دادن هویت خودرو است. اندازه بدنه آن کمی بیشتر از نسخه بنزینی تیگو ۹ است.

قدرت از سیستم هیبریدی C-dm، متشکل از یک موتور هیبریدی ۱.۵ لیتری توربو و یک موتور الکتریکی در جلو، متصل به یک گیربکس ۳ سرعته DHT تامین می شود. بسته باتری لیتیومی سه گانه دارای ظرفیت ۱۹.۴۳ کیلووات ساعت است. موتور بنزینی ۱۵۴ اسب بخار و ۲۲۰ نیوتن متر و موتور الکتریکی ۲۲۱ اسب بخار و ۳۹۰ نیوتن متر است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو ۸.۸ ثانیه است. برد خودرو در حالت برقی خالص ۱۰۶ کیلومتر و در حالت جامع با یک باک و شارژ کامل بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر است. با شارژ سریع، ۲۵ دقیقه طول می کشد تا باتری از ۳۰ درصد به ۸۰ درصد برسد.

نسخه استاندارد تیگو ۹ در سه تریم با قیمت پایه ۲۲۰۰۰ دلار (یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان) و نسخه پلاگین هیبریدی در دو تریم با قیمت پایه ۲۴۰۰۰ دلار (یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان) عرضه می شود.

مدیران خودرو در حال گذراندن تست های آزمایشی و فنی تیگو ۹ هستند و به زودی باید شاهد حضور این خودرو در بازار ایران باشیم./خبرآنلاین