خودرو

قیمت جدید خوروی محبوب جوانان / شاهین چقدر گران شد؟


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش ایران تحلیل : شاهین را می توان موفق ترین تولید کارخانه سایپا دانست که طرفداران زیادی پیدا کرده و در بازار به فروش می رسد. در تبلیغات بازار خودرو شاهین مدل ۱۴۰۲ با ۳۵۰۰۰ کیلومتر هم اکنون بیست و ششمین است. اردیبهشت ۷۰۰ میلیون تومان فروخته می شود; اگرچه این قیمت است شاهین ۱۴۰۳ صفر مدل اتوماتیک ۷۹۰ میلیون تومان اعلام شده است.

قیمت روز خودروهای شاهین

برند، مدل، کارکرد، قیمت (تومان)

شاهین باند جی ۱۴۰۲ ۱۰,۵۰۰ ۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰

شاهین باند جی ۱۴۰۲ ۳۵,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰

شاهین جی باند ۱۴۰۳ صفر ۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰

شاهین جی باند ۱۴۰۳ صفر ۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰

شاهین جی باند ۱۴۰۳ صفر ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰

شاهین جی اتومات ۱۴۰۳ صفر ۷۹۲,۰۰۰,۰۰۰

شاهین جی اتومات ۱۴۰۳ صفر ۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰

شاهین جی اتوماتیک ۱۴۰۳ صفر ۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰

شاهین جی اتومات ۱۴۰۳ صفر ۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰

اگرچه شاهین یکی از جدیدترین محصولات سایپا است، اما همچنان از همان موتور ۸ سوپاپ ۱.۵ لیتری تیباساینا و کوییک مورد استفاده قرار گرفت. این موتور پر مصرف و کم بازده یکی از مزیت های سایپا شاهین محسوب می شود. تنها تفاوت موتور شاهین با اعضای خانواده اش مجهز بودن به توربوشارژر است که قدرت این موتور را از ۸۷ اسب بخار با تنفس طبیعی به ۱۱۰ افزایش می دهد، اگرچه این موتور توربو قدرت و گشتاور بیشتری دارد اما در مقایسه می بینیم. با موتور EF7 ایران خودرو که ۵ اسب بخار کمتر از این موتور تنفس طبیعی دارد.

در نگاه اول می توان طراحی جدیدتر سایپا شاهین را با رقبای داخلی مانند تارا ایران خودرو و سایر محصولات سایپا مقایسه کرد. اما این همه زیبایی و جذابیت خودروی شاهین در مقایسه با خودروهای داخلی را نمی توان منحصرا به شرکت سایپا و تیم طراحی این خودرو نسبت داد چرا که سایپا شاهین شباهت زیادی به فولکس C30 دارد.

طراحی دلپذیر این خودرو به خصوص تصویر اسپرت چراغ های جلو، طراحی سه بعدی و دلنشین سپر و شکل ساده و دلنشین جلوپنجره جلو، چهره ای زیبا به خودروی شاهین به سلیقه مشتریان ایرانی بخشیده است. .

پردازش حجم هوشمندانه و منطقی در پنل کناری و روی جلد موتور باعث شده است که بدنه این سدان کوچک ایرانی ظاهری باشکوه و نسبتاً عضلانی داشته باشد. شکل نسبتاً زیبای دو چراغ عقب به جز قسمت کوچکی از آنها که به نظر می رسد به زور روی در صندوق عقب قرار گرفته اند، به کمک طراحی دلپذیر سپر و درب صندوق عقب، ظاهری جذاب و پرطرفدار به همراه داشته است. برای این قسمت از سایپا شاهین.

اما به نظر می رسد قسمت کوچک چراغ های عقب که با شکل هندسی نامتناسب و ساده ای به درب صندوق متصل شده است، هماهنگی بصری اجزای این قسمت را به خطر انداخته است.

به طور کلی طراحان شاهین موفق شدند عناصر اصلی طراحی بدنه این خودرو را به صورت هماهنگ و معقول و در قالب بدنه ای زیبا و چشم نواز در کنار هم قرار دهند و در چارچوب یک خودروی محبوب و مناسب برای خودرو قرار دهند. بازار خرید و فروش در ایران بالاخره رسید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا