کشاورزی

قیمت جدید دام زنده امروز ۴ شهریورماه اعلام شد/ گوشت ارزان شد

منصور پوریان گفت: با توجه به موجودی فعلی گوشت در سردخانه ها و اشباع بازار همزمان با پیک مصرف، روند نزولی قیمت دام و گوشت در بازار را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۷۰ تا ۲۰۰ هزار تن گوشت گرم و منجمد وارد کشور می شود، افزود: با وجود روزهای پر مصرف گوشت، اما به دلیل عرضه مستمر و مازاد بر تقاضای بازار، نه تنها این کار را انجام نمی دهیم. کمبود عرضه وجود دارد، اما این منجر به کاهش می شود. قیمت دام زنده در کشور به ۱۵ هزار تومان رسیده است.

پوریان ادامه داد: با توجه به میزان دام در دامداری ها و اشباع بازار، دام مازاد باید در قالب خرید صادراتی و حمایتی از دامداران خریداری شود.

رئیس شورای تامین کنندگان امور دام با اعلام افزایش ۳۰ درصدی تولید گوساله گفت: بر اساس سیاست حمایتی، جمعیت گوساله کشور حدود ۳۵۰ هزار راس افزایش یافته است.

وی با اعلام اینکه جمعیت دام سبک کشور ۷۰ میلیون دام است، افزود: طبق آمار ۴۷ میلیون دام سبک مولد هستند که با توجه به فصل زایش پاییزه موجب عرضه زیاد در بازار می شود.

پوریان با افشای قیمت فعلی هر کیلوگرم دام زنده سبک ۲۵۰ تا ۲۷۰ هزار تومان و گوساله ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان، گفت: با توجه به عرضه زیاد دام، قیمت لاشه گوسفندان با کاهش ۳۰ هزار تومانی به ۵۳۰ تومان رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا