طلا و ارز

قیمت جهانی طلا اعلام شد







در حالی که معامله گران مشتاقانه منتظر داده های اقتصادی ایالات متحده برای سرنخ های بیشتر در مورد چشم انداز سیاست پولی فدرال رزرو بودند، قیمت طلا روز پنجشنبه به دلیل ضعیف شدن دلار جهانی و بازدهی پایین تر خزانه داری افزایش یافت.



به گزارش افق میهن، قیمت هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۰۳۳ دلار و ۹۲ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا در ۲۰۴۸ دلار و ۴۰ سنت ثابت ماند.

بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله ایالات متحده در روز چهارشنبه پس از کاهش تورم بریتانیا به پایین ترین سطح خود در بیش از دو سال گذشته در ماه نوامبر، نزدیک به پایین ترین حد در ۵ ماه گذشته رسید. ارزش دلار در برابر رقبای خود ۰.۱ درصد کاهش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز ارزان تر کرد.

از نظر فنی، قیمت ها شتاب خود را از دست داده اند و در معرض خطر کاهش کوتاه مدت هستند زیرا فدرال رزرو اخیراً چشم انداز خود را برای کاهش در سال آینده کاهش داده است و ممکن است اوراق قرضه طبیعی بیش از حد خریداری شود.

موضع منفی فدرال رزرو در آخرین جلسه خود باعث شد تا معامله گران انتظار کاهش چند برابر نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ را در اوایل ماه مارس داشته باشند. با این حال، مقامات فدرال رزرو از آن زمان از ایده کاهش سریع نرخ بهره در سال آینده عقب نشینی کردند. نرخ بهره پایین تر، هزینه فرصت مالکیت فلزات گرانبها را کاهش می دهد.

اکنون تمرکز بر روی گزارش تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم ایالات متحده و داده های هفتگی بیکاری قبل از گزارش شاخص مصرف شخصی نوامبر در روز جمعه است.

به گزارش رویترز، در سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۴.۲۴ دلار در هر اونس، پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش به ۹۶۳.۴۹ دلار و پالادیوم ۱.۲ درصد افزایش یافت. به ۱۲۱۰ دلار و ۹۴ سنت رسید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا