اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/09/06

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت طلا در اولین ساعات معاملات روز دوشنبه در آسیا همچنان بالای ۲۰۰۰ دلار است. این انتظار که فدرال رزرو آمریکا دوباره نرخ بهره را افزایش ندهد، از قیمت این فلز گرانبها حمایت کرده است.
قیمت هر اونس طلا با ۰.۵۲ درصد افزایش به دلار و ۳۲ سنت در سال ۲۰۱۱ رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۴۲ درصد افزایش به ۲۰۳۱ دلار و ۸۰ سنت رسید.
در همین حال، شاخص دلار آمریکا که ارزش آن را در برابر شش ارز اصلی جهان دنبال می‌کند، به ۱۰۳.۴۰ رسید که پایین‌ترین میزان از سپتامبر است. کاهش ارزش دلار، خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهان ارزانتر می کند و میل به آن را افزایش می دهد.

رشد بخش خصوصی ایالات متحده در اوایل نوامبر کاهش یافت. شاخص مدیران خرید این بخش در سطح ۵۰.۷ ثابت ماند و شاخص مدیران خرید بخش تولید کارخانه نیز کمتر از پیش بینی ۴۹.۸ به ۴۹.۴ رسید. شاخص مدیران خرید در بخش خدمات به ۵۰.۸ رسید.
این آمار حاکی از آن است که فدرال رزرو در نشست آتی مواضع تندتری را در مورد نرخ بهره اتخاذ خواهد کرد. بازارها انتظار دارند که فدرال رزرو در اوایل سال آینده نرخ بهره را کاهش دهد و باعث تضعیف بیشتر دلار شود.
کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های ذخیره سازی طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.
معامله گران طلا در حال حاضر منتظر انتشار تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در روز چهارشنبه و شاخص هزینه های مصرف شخصی در روز پنجشنبه هستند.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۱.۴۹ درصد افزایش به ۲۵.۶ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۳ درصد کاهش به ۹۳۲.۶۴ سنت رسید.
انتهای پیام/۵۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا