اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/09/08

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، کاهش ارزش دلار و انتظارات مبنی بر توقف افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، قیمت طلا را برای پنجمین روز متوالی افزایش داد.
قیمت هر اونس طلا با ۰.۱۸ درصد افزایش به ۲۰۴۴ دلار و ۵۸ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۲۶ درصد افزایش به ۲۶۵ دلار و ۵۰ سنت رسید.
تحلیلگران بر این باورند که امیدواری به کاهش سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا و کاهش نرخ بهره تا پایان سه ماهه اول سال آینده و تاثیر آن بر تضعیف دلار، قیمت طلا را در همان محدوده خوش بینانه نگه می دارد. در کوتاه مدت
البته، اگر داده های تولید ناخالص داخلی و تورم ایالات متحده بالاتر از حد انتظار باشد، اوضاع تغییر خواهد کرد.

کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه نگهداری طلا به عنوان سرمایه غیر از بهره و افزایش تمایل به خرید آن می شود.
شاخص دلار نیز به پایین‌ترین سطح خود از اواسط آگوست رسیده است و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی ارزان‌تر کرده است.
سرمایه گذاران منتظر داده های مربوط به شاخص هزینه های مصرف شخصی ایالات متحده هستند که قرار است روز پنجشنبه منتشر شود، که محبوب ترین معیار فدرال رزرو برای تعیین سیاست های پولی است. آمار تولید ناخالص داخلی آمریکا برای سه ماهه سوم امسال امروز منتشر می شود.
امروز قیمت نقره با ۰.۳۷ درصد افزایش به ۲۵ دلار و ۴۰ سنت رسید، در حالی که قیمت پلاتین با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۹۴۲ دلار و ۱۰ سنت رسید.
انتهای پیام/۶۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا