اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/09/14

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از بلومبرگ، قیمت طلا در اولین ساعت معاملات روز سه شنبه در آسیا افزایش یافت. این فلز گرانبها دیروز به دلیل کاهش احتمالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در اوایل سال آینده به رکورد جدیدی دست یافت و سپس دوباره سقوط کرد.
قیمت طلا در اوایل معاملات روز دوشنبه با ۳.۱ درصد افزایش به رکورد ۲۰۴۰ دلار رسید. اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، که به گفته معامله گران حاکی از کاهش قریب الوقوع نرخ بهره است، باعث افزایش قیمت طلا شد. اما قیمت طلا به دلیل افزایش ارزش دلار و بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا کاهش یافت.
قیمت طلا امروز با ۰.۴۱ درصد افزایش به ۲۰۳۷ دلار و ۷۵ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۵۷ درصد افزایش به ۲۰۵۳ دلار و ۹۰ سنت رسید.

بازارها همچنان معتقدند که احتمال کاهش ۵۵ درصدی نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس وجود دارد. معامله گران اکنون منتظر انتشار داده های بازار کار ایالات متحده در چند روز آینده هستند که سرنخ های بیشتری از اقدامات بعدی فدرال رزرو ارائه می دهد.
قیمت طلا از ابتدای اکتبر تاکنون حدود ۱۲ درصد افزایش داشته است. دلیل اصلی این امر را می توان در تمایل به خرید این فلز گرانبها به عنوان تکیه گاه امن پس از آغاز درگیری بین حماس و رژیم صهیونیستی دانست. علاوه بر این، چشم انداز کاهش سیاست پولی ایالات متحده به طور موثر قیمت طلا را بالا برده است. ولگردی خرید طلا توسط بانک های مرکزی جهان امسال این فلز گرانبها را تقویت کرده است.
انتهای پیام/۸۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا