اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/09/20

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، افزایش قیمت دلار قیمت طلا را در روز دوشنبه کاهش داد. از سوی دیگر، سرمایه گذاران منتظر نتایج نشست نرخ بهره بانک های مرکزی بزرگ جهان و همچنین آمار تورم آمریکا هستند که انتظار می رود در هفته جاری منتشر شود.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۳ درصد کاهش به ۱۹۹۸ دلار و ۱۵ سنت رسید. طلا هفته گذشته ۳.۳ درصد کاهش یافت که بدترین عملکرد آن در دو ماه گذشته است.
داده های شغلی روز جمعه در ایالات متحده تا حدی انتظارات در مورد سیاست نرخ بهره فدرال رزرو در سال آینده را تغییر داد و باعث تقویت دلار و خزانه های ایالات متحده شد. بنابراین طلا تحت فشار قرار گرفت.

بر اساس اطلاعات اقتصادی آمریکا، فهرست حقوق بگیران در بخش غیرکشاورزی این کشور در ماه گذشته ۱۹۹۰۰۰ نفر افزایش یافت که بیشتر از انتظار اقتصاددانان بود. در نتیجه برخی از معامله گران از احتمال کاهش نرخ بهره در ماه مارس فاصله گرفته اند.
سرمایه گذاران مشتاقانه منتظر گزارش قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ماه نوامبر هستند که سرنخ های جدیدی در مورد سیاست فدرال رزرو قبل از سخنرانی پاول در روز چهارشنبه ارائه می دهد.
انتظار می رود فدرال رزرو در این هفته نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد ثابت نگه دارد. نشست بانک های مرکزی اروپا، انگلیس، بانک مرکزی نروژ و بانک ملی سوئیس روز سه شنبه برگزار می شود.
نرخ بهره پایین تر از دارایی های غیر سودآور مانند طلا حمایت می کند.
در بین سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۱۸ درصد کاهش به ۲۳.۲۴ دلار و پلاتین ۰.۰۲ درصد کاهش یافت و به ۹۲۰.۴۸ دلار رسید.
انتهای پیام/۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا