اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/09/24

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، اعلام فدرال رزرو آمریکا مبنی بر کاهش هزینه های استقراض در سال آینده موجب کاهش شاخص دلار و بازدهی خزانه داری آمریکا شده و تقاضا برای طلا به عنوان پناهگاه امن را افزایش داده است. این بدان معناست که طلا در آستانه افزایش هفتگی قیمت است.

قیمت طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۰۳۶ دلار و ۵۸ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۳۰ درصد افزایش به ۲۰۵۱ دلار رسید.

به گفته تحلیلگران، چشم انداز کاهش نرخ طلا بسیار مطلوب است. کاهش بازدهی خزانه داری آمریکا جذابیت طلا را افزایش می دهد و اگر این کاهش نرخ بهره به دلیل احتمال رکود اقتصادی باشد، شرایط برای طلا نیز بهتر خواهد شد.

فدرال رزرو در نشست روز چهارشنبه خود نرخ بهره را بدون تغییر گذاشت. جروم پاول گفت که دوران سیاست های پولی فشرده به پایان رسیده است و احتمالاً نرخ های بهره در ماه های آینده کاهش می یابد.

مقامات فدرال رزرو کاهش ۷۵ واحدی نرخ بهره را در سال ۲۰۲۴ و تورم ۲.۴ درصدی را تا پایان سال آینده پیش‌بینی کرده‌اند. بازارها در حال حاضر ۷۵ درصد احتمال کاهش نرخ بهره را از ماه مارس دارند.

کاهش نرخ بهره بر دلار و اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده فشار می آورد و تمایل به خرید طلا به عنوان یک سرمایه گذاری غیر سودآور را افزایش می دهد.

شاخص دلار روز پنجشنبه به پایین ترین حد در چهار ماه گذشته رسید و اکنون در آستانه کاهش هفتگی قرار دارد. به این ترتیب خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌شود.

بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده نیز نزدیک به پایین ترین سطح خود از ماه جولای است.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۴.۴۱ دلار و پلاتین با ۰.۰۵ درصد افزایش به ۹۶۱.۸۷ دلار رسید.

انتهای پیام/۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا