اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/09/27

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا روز دوشنبه به دلیل ضعف اوراق قرضه خزانه داری آمریکا افزایش یافت. سرمایه گذاران منتظر داده های تورم این هفته ایالات متحده هستند که شفافیتی را در مسیر تعیین نرخ توسط فدرال رزرو ارائه می دهد.

قیمت طلا امروز با ۰.۲۰ درصد افزایش به ۲۰۲۳ دلار و ۶۰ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۰۳۷ دلار و ۷۰ سنت رسید.

بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده به پایین ترین سطح خود از ماه جولای رسیده است. کاهش نرخ بهره اوراق قرضه باعث کاهش هزینه نگهداری طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.

فدرال رزرو هفته گذشته نرخ بهره را ثابت نگه داشت و اعلام کرد که افزایش نرخ ها و کاهش هزینه های وام را در سال ۲۰۲۴ متوقف خواهد کرد.

البته جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک اعلام کرد که هنوز برای صحبت در مورد کاهش نرخ بهره زود است. بازارها اکنون ۷۰ درصد احتمال دارند که فدرال رزرو در ماه مارس نرخ بهره را کاهش دهد.

معامله گران منتظر انتشار داده های اقتصادی ایالات متحده در این هفته هستند که شامل گزارش شاخص هزینه مصرف شخصی نوامبر است. تحلیلگران تخمین می زنند که این شاخص در ماه گذشته ۰.۲ درصد افزایش یافت و نرخ تورم به ۳.۴ درصد کاهش یافت.

داده های مثبت اقتصادی از ایالات متحده سیاست پولی فدرال رزرو را در سال آینده آرام تر می کند و احتمال کاهش نرخ بهره را افزایش می دهد. بنابراین، ارزش دلار و نرخ بهره اوراق قرضه کاهش یافته و از قیمت طلا حمایت می کند.

امروز قیمت نقره با ۰.۴۰ درصد افزایش به ۲۴.۲۵ دلار و قیمت پلاتین با ۰.۵۰ درصد افزایش به ۹۴۹.۱۹ دلار رسید.

انتهای پیام/۳۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا