اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/10/06

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، امید به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال ۲۰۲۴ قیمت طلا را در روز سه شنبه به بیش از ۲۰۶۰ دلار رساند. طلا امروز با اندکی کاهش قیمت مواجه شده است اما همچنان بالای ۲۰۶۰ دلار است.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۲۰۶۴ دلار و ۷۱ سنت رسید.
انتشار داده های اقتصادی ایالات متحده که نشان دهنده کاهش تورم و شاخص مخارج مصرف شخصی کمتر از حد انتظار در این کشور است، امیدها به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در مارس ۲۰۲۴ را افزایش داده است.
کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های ذخیره سازی طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.

معامله گران اکنون ۷۰ درصد شانس دارند که فدرال رزرو در مارس سال آینده نرخ بهره را ۲۵ واحد پایه کاهش دهد. بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس دو کاهش بیشتر نرخ بهره را در نیمه اول سال ۲۰۲۴ پیش بینی کرده است.
اما برخی از مقامات فدرال رزرو هشدار داده اند که کاهش نرخ بهره در اوایل سال ۲۰۲۴ بسیار خوش بینانه است.
شاخص دلار به کمترین مقدار خود در ۵ ماه گذشته رسیده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهان ارزانتر کرده است. بازده اوراق قرضه دولتی آمریکا نیز در حال کاهش است.
بدتر شدن شرایط اقتصاد جهانی در سال آینده نیز به نفع طلا خواهد بود زیرا اقتصادهای بزرگ متوجه تأثیر سیاست های پولی سختگیرانه شده اند.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۳۲ درصد افزایش به ۲۴.۴۸ دلار رسید و پلاتین با ۰.۲۱ درصد افزایش به ۹۸۱.۶۸ دلار رسید.
انتهای پیام/۵۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا