اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/10/08

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت طلا در نخستین ساعات معاملات روز جمعه به ۲۰۸۸ دلار رسید و سپس به ۲۰۶۹ دلار کاهش یافت. افزایش ارزش دلار و نرخ بهره اوراق قرضه دولتی آمریکا بر قیمت این فلز گرانبها تاثیرگذار است. با این حال، به دلیل امید به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در اوایل سال آینده، روند نزولی قیمت طلا موقتی خواهد بود.

قیمت هر اونس طلا با ۰.۱۸ درصد افزایش به ۲۰۶۹ دلار و ۳۴ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۲۸ درصد کاهش به ۲۰۷۷ دلار و ۷۰ سنت رسید.

شاخص دلار که به پایین ترین سطح خود از ژوئیه رسیده بود به ۱۰۰.۸۵ رسید. بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا حدود ۳.۸۵ درصد است. افزایش ارزش دلار، خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر می کند و تمایل به آن را کاهش می دهد.

تحلیلگران دلیل نوسانات قیمت طلا در پایان سال ۲۰۲۳ را تغییرات نرخ بهره در سال آینده و افزایش و کاهش ارزش دلار می دانند. ۸۸ درصد از سرمایه گذاران انتظار دارند که نرخ بهره در مارس آینده کاهش یابد. کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه نگهداری طلا به عنوان سرمایه خیریه و افزایش تمایل به خرید آن می شود.

تحلیلگران انتظار دارند قیمت طلا در سال آینده به دنبال کاهش نرخ بهره افزایش یابد.

در بازار فیزیکی طلا، واردات این فلز گرانبها چین از طریق هنگ کنگ در ماه نوامبر نسبت به ماه قبل حدود ۳۷ درصد افزایش یافت.

قیمت نقره امروز با ۱.۱۸ درصد کاهش به ۲۴ دلار و ۹ سنت رسید و پلاتین با ۰.۰۴ درصد افزایش به ۱۰۰۷ دلار و ۷۲ سنت رسید.

انتهای پیام/۶۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا