اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/10/12

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، چشم انداز کاهش نرخ بهره فدرال آمریکا در سال ۲۰۲۴ قیمت طلا را در روز سه شنبه افزایش داد. سرمایه گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی ایالات متحده هستند که قرار است در هفته جاری منتشر شود و چشم انداز سیاست پولی این کشور را روشن کند.

قیمت طلا امروز با ۰.۵۶ درصد افزایش به ۲۰۷۴ دلار و ۴۸ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۴۱ درصد افزایش به ۲۰۸۰ دلار و ۳۰ سنت رسید.

انتظار می‌رود که طلا در کوتاه‌مدت همچنان بالاتر از سطح دلار ۲۰۱۷ باقی بماند.

امید به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس باعث افزایش تقاضا برای طلای امن شده است و باعث افزایش ۱۳ درصدی این فلز گرانبها در سال ۲۰۲۳ شده است. طلا اولین افزایش قیمت سالانه خود را از سال ۲۰۲۰ تجربه کرد.

تمرکز سرمایه گذاران اکنون روی جزئیات آخرین نشست فدرال رزرو است که قرار است روز پنجشنبه برگزار شود، زمانی که جزئیات بیشتری در مورد کاهش نرخ بهره در سال جاری اعلام شود.

احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس در حال حاضر ۸۳ درصد است. کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.

تحلیلگران فنی رویترز انتظار دارند قیمت طلا به سطح ۲۰۶۲ دلار در هر اونس برسد.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۵۶ درصد افزایش به ۲۴.۲۲ سنت رسید. پلاتین با ۰.۱۶ درصد کاهش با ۹۹۰ دلار و ۲۸ سنت معامله می شود.

انتهای پیام/۷۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا