اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/10/13

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، کاهش ارزش دلار موجب افزایش قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه شد. سرمایه گذاران منتظر جزئیات آخرین نشست فدرال رزرو آمریکا و همچنین آمار اشتغال این کشور هستند تا چشم انداز نرخ بهره بانک مرکزی را روشن کند.

قیمت طلا امروز با ۰.۳۱ درصد افزایش به ۲۰۶۵ دلار و ۳۹ سنت در هر اونس رسید. شاخص دلار ۰.۲ درصد کاهش یافت و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی ارزان تر کرد.

معامله گران انتظار دارند که فدرال رزرو در سال ۲۰۲۴ با کاهش تورم نرخ بهره را کاهش دهد و فدرال رزرو در نشست دسامبر خود سیاست های پولی را کاهش دهد. این خوش بینی باعث شد قیمت طلا در سال ۲۰۲۳ ۱۳ درصد افزایش یابد که اولین افزایش سالانه از سال ۲۰۲۰ است. کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را به عنوان یک دارایی غیر سودآور کاهش می دهد و میل به خرید آن را افزایش می دهد.

در حال حاضر تمرکز سرمایه گذاران روی جزئیات جلسه سیاست پولی بانک مرکزی است که قرار است امروز منتشر شود. بازارها ۷۰ درصد احتمال دارد که در جلسه مارس نرخ ۲۵ واحد کاهش یابد.

سرمایه گذاران همچنین منتظر داده های اقتصادی ایالات متحده در این هفته هستند که شامل گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی می شود. انتظار می رود قیمت طلا در کوتاه مدت به ۲۱۰۰ دلار افزایش یابد.

سرمایه گذاران همچنین به دنبال شهادت صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی حماس در حمله پهپادی در بیروت، پایتخت لبنان، تنش ها در خاورمیانه را از نزدیک مشاهده می کنند.

قیمت نقره امروز با ۰.۲۸ درصد کاهش به ۲۳ دلار و ۸۹ سنت رسید، در حالی که پلاتین بدون تغییر در ۹۸۵ دلار و ۸۵ سنت معامله شد.

انتهای پیام/۷۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا