اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/10/15

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، افزایش ارزش دلار و اوراق خزانه آمریکا طلا را در آستانه اولین کاهش هفتگی قیمت خود در سال جدید قرار داده است. سرمایه گذاران منتظر انتشار داده های اشتغال ایالات متحده هستند.
قیمت طلا امروز با ۰.۰۵ درصد افزایش به ۲۰۴۴ دلار و ۵۹ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۰۸ درصد افزایش به ۲۰۵۱ دلار و ۶۰ سنت رسید.
تحلیلگران معتقدند کاهش احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در هفته گذشته باعث تقویت ارزش دلار و اوراق قرضه و کاهش قیمت طلا شده است.
شاخص دلار ۰.۱ درصد افزایش یافت و از ماه ژوئیه بهترین هفته خود را داشت. این امر باعث می شود خرید طلا برای دارندگان ارزهای دیگر جهانی گرانتر شود.

بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده نیز بالای ۴ درصد باقی ماند و برای بهترین عملکرد هفتگی خود از ماه اکتبر آماده است.
بر اساس جزئیات آخرین نشست این بانک، مقامات فدرال رزرو آمریکا اطمینان دارند که تورم در این کشور تحت کنترل است، اما هنوز ابهامات زیادی در مورد چشم انداز نرخ بهره وجود دارد.
کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های نگهداری طلا به عنوان یک دارایی غیر سودآور و کاهش تمایل به خرید آن می شود.
احتمال اینکه شرکت کنندگان در بازار از مارس شروع به کاهش نرخ بهره کنند ، اکنون ۶۵ ٪ است. این مقدار در هفته گذشته ۹۰ درصد بود.
سرمایه گذاران منتظر گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده هستند که امروز منتشر می شود.
قیمت های نقره امروز ۰.۵۱ ٪ به ۲۳ و ۳۱ سنت افزایش یافته است ، در حالی که پلاتین با ۰.۵۳ ٪ به ۹۵۳ دلار و ۸۷ سنت کاهش می یابد.
انتهای پیام/۸۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا