اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/10/19

براساس خبرگزاری TASNIM به نقل از رویترز ، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا روز سه شنبه تا حدی افزایش یافت و از کاهش قیمت روز گذشته جبران کرد. به نظر می رسد که احتمال ادامه سیاست های سختگیرانه فدرال رزرو ایالات متحده باعث افزایش فشار بر قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد شد. سرمایه گذاران در انتظار داده های شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در روز پنجشنبه هستند که سرنخ های دیگری در مورد سیاست پولی فدرال رزرو ارائه می دهد.
قیمت طلا امروز با ۰.۲۹ درصد افزایش به ۲۰۳۳ دلار و ۹۵ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۳۴ درصد افزایش به ۲۰۴۰ دلار و ۴۰ سنت رسید.

این در حالی است که شاخص دلار آمریکا که ارزش آن را در برابر سایر ارزهای معتبر جهان نشان می دهد، حدود ۱۰۲.۲۸ است. کاهش ارزش دلار، خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی ارزان‌تر می‌کند. بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده حدود ۴.۰۲ درصد است.
گزارش آخرین جلسه کمیته فدرال بازار آزاد و داده های مربوط به سهم حقوق و دستمزد غیر مزرعه کشور در ماه دسامبر نشان داد که سیاست گذاران آمریکایی باید با احتیاط عمل کنند. با این حال ، بازار معتقد است که اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۴ از وضعیت خوبی برخوردار خواهد بود ، بنابراین نیازی به باقی ماندن نرخ بهره فدرال رزرو در حدود ۵-۶ نیست.
از یک طرف ، افزایش نرخ بهره باعث افزایش هزینه ذخیره طلا به عنوان یک سرمایه غیرانتفاعی می شود و تمایل به خرید آن را کاهش می دهد ، از طرف دیگر ، ارزش دلار را افزایش می دهد ، که به نفع طلا نیست.
میشل باوم ، عضو هیئت مدیره فدرال رزرو ایالات متحده ، معتقد است که سیاست پولی این کشور به اندازه کافی محدود کننده است و نیازی به بالا نگه داشتن نرخ بهره نیست.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۹ درصد افزایش به ۲۳.۳۶ دلار و پلاتین با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۹۵۲.۲۰ دلار رسید.
انتهای پیام/۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا