اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/10/25

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا روز دوشنبه افزایش یافت و بالاتر از سطح ۲۰۵۰ دلار قرار گرفت. تمایل به خرید این فلز گرانبها به عنوان پناهگاه امن به دنبال افزایش تنش ها در خاورمیانه و احتمال کاهش قریب الوقوع نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

قیمت طلا امروز با ۰.۲۷ درصد افزایش به ۲۰۵۴ دلار و ۶۰ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۳۱ درصد افزایش به ۲۰۵۸ دلار رسید.

جنگ رژیم صهیونیستی و حماس به صدمین روز خود رسیده و حملات بی امان رژیم صهیونیستی به غزه همچنان ادامه دارد. یمن همچنین تهدید کرد که به حمله هوایی آمریکا به مواضع خود پاسخ خواهد داد. به این ترتیب تنش ها در خاورمیانه افزایش یافته است.

داده های اقتصادی ایالات متحده در روز جمعه نشان داد که قیمت تولیدکننده در این کشور در ماه دسامبر به طور غیرمنتظره ای کاهش یافت. به این ترتیب بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا کاهش می یابد.

معامله گران انتظار دارند که نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری ۱۶۶ واحد پایه کاهش یابد. ۷۹ درصد از این معامله گران معتقدند روند کاهش نرخ سود از اسفند آغاز می شود.

تحلیلگران فنی رویترز تخمین می زنند که قیمت طلا در بالای ۲۶۰ دلار تثبیت شده و به محدوده ۲۰۷۱ تا ۲۰۷۹ دلار خواهد رسید.

قیمت نقره امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۴۴ سنت رسید و پلاتین با ۰.۴۷ درصد افزایش با ۹۱۵ دلار و ۹۰ سنت معامله می شود.

انتهای پیام/۲۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا