اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/11/03

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، قیمت طلا در نخستین ساعات معاملات روز سه شنبه در آسیا از محدوده دلار ۲۰۲۰ بالاتر رفت، بازارها در آستانه نشست سیاست های پولی بانک های مرکزی از جمله بانک ژاپن محتاط هستند.
شاخص دلار آمریکا هم اکنون حدود ۱۰۳.۳۲ دلار و بازدهی اوراق قرضه دولتی این کشور حدود ۴.۱۰ درصد است.
قیمت طلا امروز با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۲۰۲۴ دلار و ۹۲ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۰۴۳ دلار و ۷۰ سنت رسید.

انتظار می رود مقامات فدرال رزرو در نشست ۳۰ و ۳۱ ژانویه خود نرخ بهره را بدون تغییر باقی بگذارند. احتمال اینکه معامله گران شروع به کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا از ماه مارس کنند اکنون ۴۲ درصد است. این مقدار در هفته گذشته ۷۰ درصد بود.
کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های ذخیره سازی طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.
علاوه بر این، کریستوفر والر، جان ویلیامز و رافائل باستیک از فدرال رزرو آمریکا اظهار داشتند که این بانک عجله ای برای کاهش نرخ بهره ندارد.
تمرکز سرمایه گذاران این هفته بر تولید ناخالص داخلی ایالات متحده برای سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ است که امروز منتشر شد، و همچنین شاخص قیمت مصرف کننده، محبوب ترین سنج فدرال رزرو برای تعیین نرخ های بهره.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره امروز با ۰.۰۶ درصد افزایش به ۲۲ دلار و ۳۱ سنت رسید. پلاتین با ۰.۵۵ درصد افزایش به ۹۰۱.۸۵ دلار معامله می شود.
انتهای پیام/۵۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا