اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/11/04

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز چهارشنبه تقریبا ثابت ماند. سرمایه گذاران منتظر داده های اقتصادی ایالات متحده هستند تا سرنخ های بیشتری در مورد سیاست نرخ بهره فدرال رزرو ارائه دهند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۳ درصد کاهش به ۲۰۲۴ دلار و ۶۷ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک بدون تغییر خاصی به ۲۰۴۵ دلار و ۱۰ سنت رسید.

شاخص دلار به بالاترین میزان خود در ۶ هفته اخیر رسیده است و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران کرده است. بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده همچنان بالای ۴ درصد است.

سرمایه گذاران منتظر انتشار داده های اقتصادی ایالات متحده هستند که می تواند بر انتظارات آنها برای نرخ بهره فدرال رزرو در ماه های آینده تأثیر بگذارد. گزارش شاخص مدیران خرید امروز منتشر می شود. اعداد تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ روز پنجشنبه و داده های مخارج مصرف شخصی در روز جمعه منتشر خواهد شد.

اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس انتظار می رفت. اما اکنون بازارها به احتمال ۸۹ درصدی نشان می‌دهند که این تاریخ به ماه مه بازگردانده می‌شود.

سرمایه گذاران همچنین منتظر کنفرانس مطبوعاتی کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه هستند تا شفافیت بیشتری در مورد سیاست های بانک ارائه کنند.

کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های ذخیره سازی طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.

مقامات فدرال رزرو هفته گذشته گفتند که بانک مرکزی به اطلاعات بیشتری در مورد تورم نیاز دارد تا تصمیم درستی در مورد نرخ بهره اتخاذ کند.

قیمت نقره امروز با ۰.۲۴ درصد افزایش به ۲۲ دلار و ۵۲ سنت رسید، در حالی که پلاتین با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۹۰۳ دلار و ۷۲ سنت رسید.

انتهای پیام/۵۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا