اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/11/11

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، طلا در آخرین روز ژانویه در آستانه اولین کاهش قیمت ماهانه خود در چهار ماه گذشته قرار دارد. انتظارات سرمایه گذاران از کاهش قریب الوقوع نرخ بهره کاهش یافته و آنها منتظر بیانیه فدرال رزرو آمریکا در این مورد هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۲۰۳۳ دلار و ۹۰ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۰۵۱ دلار و ۷۰ سنت رسید.

معامله گرانی که قبلاً انتظار داشتند فدرال رزرو در سال جاری نرخ بهره را ۱۶۰ واحد کاهش دهد، اکنون تخمین می زنند که این نرخ به ۱۳۰ واحد پایه کاهش یابد.

احتمال کاهش نرخ بهره از ماه مارس به ۴۴ درصد کاهش یافته است، در مقایسه با ۹۰ درصد در ماه گذشته.

لار برای بهترین عملکرد ماهانه از سپتامبر آماده است و از ابتدای ژانویه تا کنون ۲ درصد رشد داشته است. افزایش ارزش دلار، خرید طلا را برای دارندگان ارزهای دیگر در جهان گران‌تر کرده و تمایل به آن را کاهش می‌دهد.

بازدهی خزانه داری ایالات متحده به ۴.۰۱۶۵ درصد کاهش یافت که پایین ترین رقم در دو هفته اخیر بود، اما همچنان بالاتر از ۳.۸۶ درصد در پایان سال ۲۰۲۳ بود.

تمرکز بازار بر بیانیه فدرال رزرو آمریکا است که قرار است در پایان جلسه امروز منتشر شود. انتظار می رود این بانک نرخ بهره را بدون تغییر باقی بگذارد. نشست خبری جروم پاول پس از پایان این دیدار برگزار خواهد شد.

قیمت نقره امروز با ۰.۲۲ درصد کاهش به ۲۳ دلار و ۱۸ سنت رسید و پلاتین با ۰.۴۶ درصد کاهش به ۹۲۲ دلار و ۹۲ سنت رسید.

انتهای پیام/۷۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا